Avatar billede a_forsmark Nybegynder
28. marts 2001 - 10:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Netkort til bærbar pc...

Jeg har en gammel bærbar pc og til den vil jeg gerne have et netkort. Kan jeg bruge alle netkort til bærbare eller hvad?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. marts 2001 - 10:36 #1
har du et PCMCIA slot i din maskine ?

men generelt nej, du kan ikke sætte et alm ISA / PCI netkort til en bærbar.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
28. marts 2001 - 10:36 #2
Ja det skulle du gerne kunne! Den har et ganske alm. smalt slot til netkort ikke?
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. marts 2001 - 10:40 #3
Det netkort du skal bruge er et PCMCIA netkort, de koster fra ca. 400 - 1500 kr, husk dog at tjekke hvilken type PCMCIA port du har, da det både kan være type II & III.
Men prøv at tage maskinen med til din forhandler og få ham/hende til at hjælpe.

//Anders
Avatar billede a_forsmark Nybegynder
28. marts 2001 - 10:46 #4
Jeg har ingen manual til pc\'en og ved ikke om den har PCMCIA.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
28. marts 2001 - 10:49 #5
Har den et aflangt \"hul\" på cirka 5 cm langt, og 0.5 cm højt ?

//Anders
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 10:59 #6
Hvilken maskine er det du har - De ældste har ikke en PCMCIA controller, og kan derfor ikke benytte et netkort.

Er det en \'286 eller derover, vil den næsten helt sikkert have en PCMCIA controller, dog skal du huske at et PCCARD ikke passer i PCMCIA controller, men PCMCIA passer i en PCCARD controller.

PCMCIA = 16 bit controller
PCCARD = 32 bit controller
Avatar billede microtec Nybegynder
28. marts 2001 - 11:08 #7
Selv om din bærbare PC ikke har PCMCIA slot eller plads til et ISA/PCI netkort kan du stadig godt få den tilsluttet et netværk.
Der findes også nogle små Ethernet-adaptere til at montere i printerporten.

Noget helt andet er om det økonomisk kan betale sig at ofre det på en gammel PC.
Avatar billede a_forsmark Nybegynder
28. marts 2001 - 11:45 #8
Det er Pentium 166MHz.
Avatar billede jasber Nybegynder
28. marts 2001 - 12:29 #9
Så er det bare hen over heden, så vil den kunne køre med stort set alle ethernet PCMCIA kort - Billigst vil nok være at købe et NE2000 kompatibelt kort, vil typisk koste ca. Kr. 500,-

Se evt. her: http://www.thiim.com/edb/produkter/netkort.htm