Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 15:37 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man for at købe billig varer ind til salg

Hvad gør man for at købe billig varer ind til salg, jeg mener hvis jeg gerne vil sælge de ting jeg selv køber via nettet (farvepatroner, pc dele, vitamin piller m.m) men ikke vil købe dem til andres pris og derefeter sælge dem videre, hvor køber jeg så dem billig til videresalg ?

Skal man registeres som e-butik, hvis ja hvor ?

Kender du simpel (gerne på dansk) gratis webshop løsninger (jeg har et domæne med php, sql) ?

Evt. gode råd for at komme igang som e-handler af diverse varer...det eneste der er på plads er en internet adr. med php-mysql?
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. marts 2005 - 15:47 #1
Du skal ud og finde nogen grossister/fabrikker der har de varer du vil sælge enten i Danmark eller i udlandet og så skal du lave nogle aftaler med dem.

Du skal ikke registres som e-butik, men du skal moms registreres hvis du omsætter for mere end 50.000 kr.

Det er også en god ide at få et e-mærke. Det kan selv du finde via google.

Et godt råd til at komme igang er at lave en forretningplan allerførst så får styr på hvad du vil og hvad det kræver.
Avatar billede diggerx Nybegynder
22. marts 2005 - 15:48 #2
glemte at give dig et link til noget om hvordan man laver en forreningsplan http://www.cvu.dk/sw430.asp
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 15:54 #3
Ok, men hvordan finder man grossister - For hvis man bare kunne finde dem og bestille varer der, kunne man ligesågodt købe sine egne varer der til privatbrug ....Som eksempel farvepatroner ?

Og hvad med en gratis webshop ?

Hvad er emærke ?

Skal man moms registerers fra starten, jeg regner ikke lige med at sælge for over 50.000 før det bare kører om 1-2 år !
Avatar billede coolius Nybegynder
22. marts 2005 - 16:03 #4
Hej,

Hvis du beslutter dig for gerne at ville betale lidt for at for at få en webshop sat op, kan du kontakte mig på seb@bossman.dk

Jeg har en god webshop liggende, som jeg hurtigt og billigt kan sætte op for dig.

Ellers kunne du måske prøve http://oscommerce.dk
Du kunne også søge lidt på google efter gratis webshops - der må findes nogle flere.
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 16:06 #5
Jeg er på http://oscommerce.dk siden men der er er ikke et sted man kan dl selv filerne + dk vejledning (dvs jeg kan ikek finde andet en ekstra moduler såsom sprogpakker og dankort pakke)
Avatar billede coolius Nybegynder
22. marts 2005 - 16:09 #6
hov... du ska nok ind på http://oscommerce.com
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 16:12 #7
ok..jeg har hentet oscommerce-2.2ms2 ... håber det er den nyeste og er ved at kopiere alle filer i catalog over på min webhotel, men hvad så ?
Avatar billede kasperjensen Nybegynder
22. marts 2005 - 16:15 #8
Dosdesign: du kan kontakte mig ang webshop. Din egen webshop med eget design efter ønske. kasperkejser |snabela| hotmail.com
Avatar billede coolius Nybegynder
22. marts 2005 - 16:17 #9
Jeg har ikke selv nogen erfaringer med oscommerce, så det ka jeg desværre ikke hjælpe dig med. Kender kun til linket :-)
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 16:19 #10
Jeg ønsker kun gratis webshop, kan selv installere og rette design !
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 16:20 #11
Men vil gerne have en vejledning på dansk !
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. marts 2005 - 16:23 #12
du lyder ikke til at have ret meget forstand på det, så du kommer nok aldrig til at få en ordenlig virksomhed hvis du starter op nu. Brug en del tid på at læse forskellige ting. f.eks. hvis du importere varer fra EU lande og andre lande uden for EU så er det andre regler. Og når du er moms registeret er der en masse regler ang regnskab og lign.

Et godt sted er at starte på www.startguiden.dk som hjælper iværksættere
Avatar billede areon Nybegynder
22. marts 2005 - 17:47 #13
nu brød Triple isen, så tror jeg også du skal vente lidt indtil du har bare et lille indblik i hvordan tingene med en webshop hænger sammen eller beslutter dig om at ansætte en der gør.
Det kræver jo ikke bare lige en installation og grafiskrettelse.. der er vedligeholdelse, indsættelse af nye produkter og lignende.. det er ikke bare hokuzPokuz. (såfremt du ikke har lutten, så kan alt jo lade sig gøre fra webshop til indenlands og undenlands grossister.)
Det var vist lige alt fra mig.. men held og lykke med'et.
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 18:21 #14
Tak og jeg har da installeret php fusion på min side www.dosdesign.dk og er udlært datanom og multimedie designer, men det lærer man jo ikek kontakter til grossister at kende og moms regler halløj ?

Og den side med qscommerce på danske, var der bare ikke dansk vejledning hvilket jeg foretrækker !!!!!!!!!!!
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. marts 2005 - 18:42 #15
dosdesign - du er netop inde pådet med moms og grossister, tror hurtigt du vil se det er meget mere end bare at kontakte dem og få deres varer hjem. Der er utrolig mange regler der skal overholdes. så jeg vil foreslå startguiden.dk til at lære alt om moms og iværksætter og sådan og hvis du stadig har modet på det så begynd at udarbejde en foretningsplan.

Ang det med oscommerce kender jeg desværre ikke en dansk guide men det er muligt at hente en dansk sprogpakke til systemet ( så vidt jeg husker )
Avatar billede dosdesign Juniormester
22. marts 2005 - 18:50 #16
ok tak
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. marts 2005 - 19:17 #17
det var så lidt
Avatar billede Mik2000 Professor
25. marts 2005 - 01:33 #18
Mht. at sælge så er avancen meget meget lille med mindre du har pengene til at købe meget meget stort ind (for 100.000+ kr min.)

Selv hvis du køber det fra en grossist i små mængder vil du opleve at store forretninger som f.eks. proshop-direkt.dk og compumail.dk vil sælge det billigere.

For at kunne købe fra grossister kræver det at du er momsregistreret hos told og skat (dvs. oprettet som firma og levere regnskab og betaler moms og skat). De skal se dit registreringsbevis for at du kan købe.

Ofte er avancen ca 2-4% hvilket groft sagt betyder at du tjener 120-240 kr på en computer du sælger til 6000 kr hvis du skal være konkurencedygtig. Denne lave avance gør at du skal sælge meget for at få stort overskud. Desuden betyder det jo også at du hænger på garantien for et latterlig lavt beløb (se mere vedr garanti herunder)

Du skal desuden være opmærksom på som bl.a. triple-x også skriver at reglerne her er anderledes. F.eks. gælder købeloven ikke. Du kan derfor godt måske kun få 6 mdr. eller 1 års garanti/returret, men skal stadig efter købeloven give dine kunder 2 år.

Hvis du overvejer import vil det højst sansynlig kræve revisor, da det ikke lyder til du er inde i regnskab. Alternativt kan billige løsninger som Summasummarum fra Stone (www.summasummarum.dk) også benyttes.
MEn her vil du igen opleve at du skal købe meget store mængder hjem. Ofte får du det billigt, men så er der en fast fragtpris på f.eks. 4500 kr fordi det altid sendes med container eller lign. Det gør jo selvf at du er nød til at købe meget ind. Desuden er der begrænset garanti og mange regler her.

Mit råd til dig vil være at finde nogle andre produkter at sælge og gøre meget for virkelig at sætte dig ind i det hvis det er. Du skal regne med 40-60 timer ugentligt hvis du vil starte serøst.

Endelig.... dit valg af webshop er meget vigtig. Sørg for at skaffe noget kapital så du kan få købt dig en ordentlig webshop som er prof. Hvis det bare er noget der hurtigt bliver bikset sammen køber folk ikke noget. Sørg også for at få lavet en hvor søgeoptimeringen er i orden således at folk kan finde din webshop øverst på google på de ord der er vigtigst for dig. Der er mange om budet, hvis du vælger det område, så du skal virkelig markere dig.

Håber du er tilfreds med svaret og at du kan bruge det til noget :).

Mvh
Kim
Avatar billede dosdesign Juniormester
25. marts 2005 - 11:26 #19
Jo tak Kim - Ja det lyder til det ikke lige er sådan at komme i krig med !
Avatar billede Mik2000 Professor
25. marts 2005 - 16:06 #20
Der er mange ting. Hvis det er på fritidsbasis kan du jo sagens bare du passer på omkring garantier og ikke importere.
Men hvis du skal leve af det er det usikkert og du skal have noget kapital.
Men held og lykke :)
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 14:26 #21
Nu skriver du farvepatroner, prøv at skrive til steen@megasystem.dk for grossistsalg af blæk og tonere hvis det er det du vil sælge.
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. april 2005 - 14:36 #22
Ok det vil jeg prøve når min webshop virker (kan godt tage et stykke tid, har mange jern i ilden :-)
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 14:49 #23
Jeg har også en færdig webshop til salg af disse varer.
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. april 2005 - 15:08 #24
er det ikke gig selv steen/steent....Du har vel ikke en god måde at få en simpel webshop op at kører ? Jeg er ved osCommerce, men den er lidt omfattende, især det med betaling....Jeg har kun brug for bankoverførsel, dankort, check pr post
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 15:13 #25
Dosdesign: Kontakt mig på steen@megasystem.dk for oplysninger. Send dit tlf.nr. med så kontakter jeg dig ang. dette. Så er du oppe at køre på max. 14 dage med varer og det hele.
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2005 - 15:16 #26
Glæder mig til at høre hvordan det ender. Håber ikke du bliver slemt skuffet når du finder priser. Du får svært ved at konkurrere med inkclub.com med blæk og svært ved at konkurrere med proshop-direkte.dk og compumail.dk med edb udstyr.

Men jeg ønsker dig da alt muligt held og lykke med det :)

Men inden du begynder at lave dankort på din side og betale for det, så undersøg hvad du kan få de forskellige ting til. Du skulle jo gerne have en avance på det så du kan få noget ud af det og samtidige stå for garanti og alle de ting du pålægger dig

Bare et råd herfra. Men som sagt, held og lykke med det. Håber du skriver herinde hvordan det går med det
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 15:18 #27
mik2000 Det er intet problem at konkurrere med inkclub på priserne, se bare på www.minprinter.dk
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. april 2005 - 15:20 #28
Hmmm Steent, hvad mener du med jeg skal give dig oplysninger og have varer og det hele, hvad mener du præcis - er det kun farve/patroner/blæk du vil have jeg skal sælge så ?
Og er det noget der koster er det ligegyldig ?
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 15:23 #29
dosdesign

Det jeg mener er at jeg kan levere en shop med alle betalingsmetoder + en leverandør på blæk/toner/papir. Dete hele ligger klar og prisen er ikke høj for dette. Hvis du så skal sælge hardware eller andet, kan jeg også hjælpe med at komme i kontakt med leverandører på det område.

Jeg vil ikke sidde og skrive alt herinde i et offentligt forum, derfor kontakt mig hvis du vil igang hurtigt.
Avatar billede dosdesign Juniormester
06. april 2005 - 15:29 #30
OK men kan du ikke skrive til dosdesign@esenet.dk. ved flgg. svar

a) Pris for webshop, evt link til en webshop magen til !

b) Skal jeg købe alle diverse (mange mange) farvepatroner hjem og ergo tage en risiko med at brænde inde med ældre modeller, eller kan jeg sælge via min shop og i levere fra jeres lager ?

c) Hvem side var minprinter

d) er du leverandør/grossist eller sælger selv via nettet til billig penge
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2005 - 16:16 #31
Steent:
Okay blækpatroner kan det godt se. Men lad mig se en side der kan konkurrere (være billigere eller det samme) som proshop-direkte.dk og compumail.dk

Det nytter jo ikke at man kan sælge det til de priser hvis man så kun har 2% avance. For så skal der virkelig virkelig sælges meget og det kræver lagerfaciliteter mv. Dvs et stort indskud i virksomheden.

Hverken hardwareleverandører som: DCS, Scribona, Inter-Data eller de andre kan sælge så det kan betale sig med mindre du køber varelager for 100.000 kr+

Men vil da hellere end gerne se hvis du har nogle forslag.
Lad mig få nogle bud på nogle?

Dosdesign:
Hvis nu det ikke lykkes med steent pga pris eller lign så er der lige lidt information her:

Webshop kan findes gratis mange steder. Hvis du skal sælge mange skal du sikre dig den er søgeoptimeret så du ender højt op på google. For mange af dem der er til rådighed er virkelig noget makværk, både dem man betaler for og dem der er gratis. Men der findes også mange gode.

Du kan muligvis også finde webshops her:
http://www.hotscripts.com/

Et almindeligt søg på google giver og mange sider:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22gratis+webshop%22&meta=cr%3DcountryDK
http://www.google.dk/search?hl=da&q=gratis+webshop&btnG=S%C3%B8g&meta=cr%3DcountryDK

Men mange er dem er nok også dårlige. Så se nogle eksempler og tag dig god tid til at vælge. Det er bedre at bruge 1000,00 mere end at få noget som aldrig giver noget og som der kun er problemer med.

God arbejdslyst og held og lykke
Avatar billede steent Nybegynder
06. april 2005 - 16:56 #32
mik2000:

M.h.t. blækpatronerne kan jeg sige at avancen ikke er 2%, den er mere vedkommende der ejer den køber direkte fra Østen. Tro mig, det er lukrativt.
Avatar billede Mik2000 Professor
06. april 2005 - 18:41 #33
Hej Steent

Nej det forstod jeg. Men på hardware er den ikke høj hvis du skal konkurrere.

Er patronerne originale så?
Hvis ja så må du gerne sende mere information til mig på kim_hh@ofir.dk

Så er det muligt jeg vil tage noget hjem.

Mvh
Kim
Avatar billede Mik2000 Professor
17. april 2005 - 00:21 #34
Hvordan er det gået mht. dit salg?

Steent...... sorry ved ikke om jeg nogensinde fik svaret dig, men uoriginale har ikke interesse da garantien på produkterne så ryger og det kan ses somme tider.
Avatar billede steent Nybegynder
17. april 2005 - 11:17 #35
Mik2000:

Nu har vi solgt kompatible i snart 3 år. Vi har endnu ikke haft en sag om utætte patroner der har ødelagt en printer, dertil skal siges at 96% af vores salg er kompatible. Nu er garantien jo den samme på kompatible som originale, det er garantien på printeren der ryger hvis man indleverer printeren med en kompatibel patron, så det gør man jo bare ikke :)

Jeg kender godt til sagen omkring en utæt patron der resulterede i at kunden selv måtte betale for reperation af printeren.

Jeg tror det er et spørgsmål om kvaliteten på patronerne, vi har naturligvis haft dårlig kvalitet, men det mærke vi fører nu, er lidt dyrere, men returprocenten på dem er faktisk lavere end på originale.
Avatar billede Mik2000 Professor
17. april 2005 - 11:51 #36
Hej Steent

Jeg tror godt på at de er fin kvalitet. Men vi levere kun originale patroner til kunder da kvalitet og sikkerhed er i top i firmaet og vi derfor ikke engang tager chancen selvom de sikkert er udmærket kvalitet. Vi bruger også kun selv originale.

Mvh
Kim