Avatar billede flemming_h Nybegynder
22. marts 2005 - 14:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firewalls til personlige computere/hjemmepc'er

Hej..

Jeg vil meget gerne kunne komme på min SMC router når jeg er på job men det vil ikke lykkes når firewall er tilkoblet, er der nogen som kan hjælpe mig med en løsning  ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2005 - 14:36 #1
Det kommer helt an på følgende.

Hvilken firewall taler vi om på arbejder. Herunder både den personlige firewall derer installeret på din arbejds pc og den firewall dit firma har foran sit netværk.

Hvilket klient program vil. du bruge til at komme på din router med, browser, Telnet, eller special lavet klient applikation.

Hvad med sikkerhed, taler vi om https, ssh eller anden form for vpn.
Avatar billede flemming_h Nybegynder
22. marts 2005 - 14:40 #2
Det er den indbygget firewall i en SMC router, hvad jeg bruger på jobbet betyder intet, a jeg har fuld adgang ud af huset...
Jeg skal bare kunne browse via https
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2005 - 14:56 #3
Det er normalt sådan at en router default kunat du kun kan rette i en routers konfiguration indefra. Jeg er sikker på at du kan se at der er god sikkerhedsmæssig fornuft i dette. Men en gang imellem er det smart at kunne konfigurere ude fra, f.eks. hvis routeren står meget langt væk f.eks. i et andet land. Derfor kan de fleste routere indstilles til at kunne konfigureres defra også. Normalt gøres dette via ssh eller https.

Du skal altså have fat i din router indefra, og sætte den op til at kunne konfigureres udefra, f.eks. fra en fast IP adresse (dit arbejdes) og via ssh eller https.

Hvordan dette gøres præcist kan du normalt se i din dokumentation, eller relativt let sætte op ved at læse vejledninger når du konfigurere den indefra
Avatar billede flemming_h Nybegynder
22. marts 2005 - 14:59 #4
Ja, det er jo en sikkerheds brist når man åbner for den, men jeg kan godt få det til at virke når jeg bare ikke slår " Brug Firewall " til,,,,
Avatar billede flemming_h Nybegynder
22. marts 2005 - 15:09 #5
Nu er det lykkes, du skal have tak for du tog dig tid,,,

Løsningen var at tænde routeren der hjemme,,,  ;0)
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. marts 2005 - 15:14 #6
OK det var lige en forudsætning jeg ikke havde tænkt på, sådan erder så meget og hvis du fik løst dit problem er jeg glad
Avatar billede zeff Nybegynder
10. april 2005 - 16:34 #7
Formatér c-drevet (evt. også resten af computeren)