Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. marts 2005 - 12:35 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

IIS med ASP og PHP

Hej

Jeg har lille problem med at få php til at virke på min IIS 6.

IIS køre ASP jeg har så installeret PHP men når jeg forsøger at 'køre' en php side skal jeg indtaste brugernavn og password??
Hvorfår det?
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 15:04 #1
Har du sikret dig at din server har en extention til enten isapi.dll til eller cgi.exe til php configureret?

Har brugeren IUSR_DINSERVER de rigtige rettigheder?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. marts 2005 - 15:20 #2
kan du forklare lidt nærmere
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 15:55 #3
Hvis du går ind i din IIS manager kan du se en mappe ved navn "Web Service Extensions". Sikre dig at der er et php-modul(isapi eller cgi) installeret, og at den har statusen "allowed". Hvis det mangler, skal du tilføje det. Det ligger typisk i C:\php\

Hvis ovenstående er iorden, så se om brugeren IUSR har de rigtige rettigheder til at tilgå og eksekvere dit modul.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. marts 2005 - 16:57 #4
isapi er ok, men hvordan checker jeg iusr
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 17:37 #5
Hvis du ikke ved det, går jeg udfra du ikke har rettet i nogle rettigheder på noget tidspunkt? Jeg vil så gætte på at der er gået noget galt i din installation af php.

Prøv at følge denne guide slavisk: http://www.benmardesign.com/IIS_PHP_MYSQL_setup/php_setup.html
Avatar billede vallemanden Nybegynder
22. marts 2005 - 21:35 #6
Den har jeg fulgt men det her ikke hjulpet noget
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 22:23 #7
hmmm....

Prøv at kigge din log?
Måske kan det give noget info på hvad der sker?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
29. marts 2005 - 13:15 #8
hmm kan ikke finde log....

det er ikke mig der har installeret IIS...

Kan man slette IUSR og oprettet den igen? Hvilke grupper skal den være medlem af?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
05. april 2005 - 22:04 #9
har stadig problemmer med at jeg skal indtaste brugernavn og password
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
10. april 2005 - 18:30 #10
Hey.. Har selv haft problemet.. Har du sat mappen ind i IIS igennem egenskaber for mappen? For så gør den nemlig det nummer.. Tilføj mappen inde i IIS
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. april 2005 - 18:51 #11
øhh hvor skal den tilføjes? og hvilken mappe skal tilføjes? php mappen?
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
10. april 2005 - 19:57 #12
Gå ind i IIS
Find dit computernavn i træet til venstre. Tryk på + der
Tryk på + ved Websteder
Højreklik på "Standardwebsted" eller hvad du ellers har der..
Vælg "Ny" -> "Virtuel mappe"
Følg guiden :o)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
10. april 2005 - 20:08 #13
har jeg gjort nu, men har ikke hjulpet noget, er det php dir der skal være virtuel mappe??
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
13. april 2005 - 12:03 #14
nej.. har du MSN?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
13. april 2005 - 16:55 #15
brian @ night.dk
Avatar billede vallemanden Nybegynder
12. maj 2005 - 07:56 #16
lukker