Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 12:24 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Virus? sætter computer på standby

Hej
Jeg har fået et kæmpe problem, jeg tror jeg har fået en virus, den sætter computeren på noget der ligner stand by, fordi den slukker ikke helt, og jeg kan ikke starte den op igen med mindre jeg slukker helt for computeren. I starten virkede det som om den var bstemt af tidspunkt, fiordi den lavede kun det nummer om aftenen, men nu begynder også om dagen.. hvad gør jeg? jeg har prøvet med kaspersky antivirus, men når jeg prøver det, så går masklinen bare på standby igen. Hvad gør jeg?
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:24 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord
http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4212&sp=Hijackthis
eller
http://www.downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=4234&sp=title

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:25 #2
Hvis den gå på standby imens du prøver så se om du kan i fejlsikret tilstand.
Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 12:27 #3
Logfile of HijackThis v1.98.2
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
C:\WINDOWS\isrvs\desktop.exe
C:\WINDOWS\meulnkw.exe
C:\WINDOWS\System32\wsxsvc\wsxsvc.exe
C:\windows\system32\wbualny.exe
C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\windows\system32\calc.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Software og andet skrammel\fixx\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 69.20.16.183 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 search.netscape.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 ieautosearch
O2 - BHO: DLMaxObj Class - {00000000-59D4-4008-9058-080011001200} - C:\WINDOWS\dlmax.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle Professional] C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Desktop Search] C:\WINDOWS\isrvs\desktop.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ffis] C:\WINDOWS\isrvs\ffisearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FGoÈÇÏÔ@Ôü]mú*^aæœC:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\meulnkw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dvx] C:\WINDOWS\System32\wsxsvc\wsxsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wbualny] c:\windows\system32\wbualny.exe
O4 - HKLM\..\Run: [slbdkwkhdheurfqsxleooxxg] C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\dolsp.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C3DFA998-A486-11D4-AA25-00C04F72DAEB} (MSN Photo Upload Tool) - http://sc.groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O18 - Filter: text/html - {950238FB-C706-4791-8674-4D429F85897E} - C:\WINDOWS\isrvs\mfiltis.dll
O18 - Filter: text/plain - {68833B43-09AF-4F12-A93E-9285CD294802} - C:\WINDOWS\System32\cddn.dll
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:28 #4
puha der er en del! men kom lige med en ny log fra det nye hijackthis.. det jeg linker til så fjerner vi alt det snavs der på en gang!
Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 12:30 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
C:\WINDOWS\isrvs\desktop.exe
C:\WINDOWS\meulnkw.exe
C:\WINDOWS\System32\wsxsvc\wsxsvc.exe
C:\windows\system32\wbualny.exe
C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\windows\system32\calc.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe
C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.766\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 69.20.16.183 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 search.netscape.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 ieautosearch
O2 - BHO: DLMaxObj Class - {00000000-59D4-4008-9058-080011001200} - C:\WINDOWS\dlmax.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle Professional] C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Desktop Search] C:\WINDOWS\isrvs\desktop.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ffis] C:\WINDOWS\isrvs\ffisearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FGoÈÇÏÔ@Ôü]mú*^aæœC:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\meulnkw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dvx] C:\WINDOWS\System32\wsxsvc\wsxsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wbualny] c:\windows\system32\wbualny.exe
O4 - HKLM\..\Run: [slbdkwkhdheurfqsxleooxxg] C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\dolsp.dll
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C3DFA998-A486-11D4-AA25-00C04F72DAEB} (MSN Photo Upload Tool) - http://sc.groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O18 - Filter: text/html - {950238FB-C706-4791-8674-4D429F85897E} - C:\WINDOWS\isrvs\mfiltis.dll
O18 - Filter: text/plain - {68833B43-09AF-4F12-A93E-9285CD294802} - C:\WINDOWS\System32\cddn.dll
O20 - Winlogon Notify: MSSYCLM - C:\WINDOWS\system32\mv84l9lq1.dll
O20 - Winlogon Notify: WindowsUpdate - C:\WINDOWS\system32\lvls0937e.dll (file missing)
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:31 #6
tak giv mig 5min
Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 12:31 #7
selvfølgelig, det er mig der takker
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:37 #8
Download CWShredder (Vi skal bruge den senere)
http://www.mdegn.dk/download/CWShredder.exe

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fixchecked" i hijackthis:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll/sp.html
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,HomeOldSP = about:blank
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 69.20.16.183 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 search.netscape.com
O1 - Hosts: 69.20.16.183 ieautosearch
O2 - BHO: DLMaxObj Class - {00000000-59D4-4008-9058-080011001200} - C:\WINDOWS\dlmax.dll
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Desktop Search] C:\WINDOWS\isrvs\desktop.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ffis] C:\WINDOWS\isrvs\ffisearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [farmmext] C:\WINDOWS\farmmext.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FGoÈÇÏÔ@Ôü]mú*^aæœC:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe] C:\WINDOWS\meulnkw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Dvx] C:\WINDOWS\System32\wsxsvc\wsxsvc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [wbualny] c:\windows\system32\wbualny.exe
O4 - HKLM\..\Run: [slbdkwkhdheurfqsxleooxxg] C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sp] rundll32 C:\DOCUME~1\FUNK-F~1\LOCALS~1\Temp\se.dll,DllInstall
O4 - HKLM\..\Run: [IST Service] C:\Program Files\ISTsvc\istsvc.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\dolsp.dll

Åbn Stifinder, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis nok fjernet!)

Filerne

C:\WINDOWS\meulnkw.exe
C:\WINDOWS\farmmext.exe
c:\windows\system32\dolsp.dll
C:\windows\system32\wbualny.exe
C:\WINDOWS\jdcevzje.exe
C:\WINDOWS\dlmax.dll

Mapperne (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\WINDOWS\System32\wsxsvc
C:\WINDOWS\isrvs\
C:\Program Files\ISTsvc

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Kør CWShredder, afbryd din internetforbindelse fysisk (stikket ud), luk alle vinduer undtaget cwshredder
Klik på Fix, den scanner nu, når den er færdigt klik på Next, klik på Exit.

Vi dobbeltsikre os lige så derfor tryk på

Start->Kør, skriv- regedit klik OK.

Klik dig frem til:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Tjek om der en nøgle/tekst der hedder-About:blank, hvis ja, så slet den
Klik på -> Denne Computer, i regedit vinduet, klik-> rediger->søg, skriv: About:blank tryk-> Enter. Slet den, tryk F3 ->slet -> F3 ->slet indtil

søgningen er færdig.
Samme fremgangsmåde med->HomeOldSP

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:38 #9
vent lige! glemte en vigtigt detalje
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 12:39 #10
Hent de her to programmer:

http://cexx.org/lspfix.htm - eller som zip fil:  http://cexx.org/lspfix.zip

http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.

Hvis du mister din internet forbindelse når du har udført proceduren så gør følgende.

Kør først LSPfix, sæt flueben i "I know what I am doing" klik på finish, genstart så burde det virke.
Virker det ikke (kan måske ikke få forbindelse til nettet igen)
Så kør det andet program, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig

genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 17:01 #11
Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\WINDOWS\System32\devldr32.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Funk-Flex\Desktop\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ASUS Probe] C:\Program Files\ASUS\Probe\AsusProb.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE /CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE /PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG9.0] C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMJP9\IMJPMIG.EXE /Preload /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [RAM Idle Professional] C:\Program Files\RAM Idle\RAM_XP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KAVPersonal50] C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe /minimize
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {C3DFA998-A486-11D4-AA25-00C04F72DAEB} (MSN Photo Upload Tool) - http://sc.groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://81.19.245.211/speedtest/SpeedTest_2.cab
O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_state.exe (file missing)
O23 - Service: kavsvc - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kavsvc.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Program Files\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 17:10 #12
Det skulle være det:) stadig problemer?
Avatar billede tornoe Nybegynder
22. marts 2005 - 17:11 #13
nææ ikke rigtig, mange tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
22. marts 2005 - 17:12 #14
selv tak:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. marts 2005 - 09:45 #15
<kalp>: Du fik ikke nævnte SP2 'sangen' - eller ventede du mig *g*:

<tornoe>:
Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

----