Avatar billede shapecharge Nybegynder
22. marts 2005 - 11:09 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet

Hej

Vi har to computere sat op i et trådløst netværk, en stationær og en bærbar. Der er installeret servicepakke 2, og det hele så ud til at fungere fint, men her en af dagene begyndte nettet, først på den bærbare at gå markant langsomt, den ville slet ikke loade nogle forskellige websider, mens andre sider gik lige igennem.
Vi kørte en scanning, hvor den fandt: "DOS EXPLOIT" og vi slettede den, og nettet kørte fint lidt igen, før det samme skete igen og hastigheden faldt markant, og det samme skete på den stationære, hvor vi ligeledes fandt "DOS EXPLOIT". Men når vi så genstarter virker nettet upåklageligt igen, men når problemerne opstår igen er DOS EXPLOIT der igen, når vi scanner.
Vi har målt hastigheden fra internetudbyderen såvel som fra routeren, som også viser fuldt signal.
Når mange sider slet ikke vil vises, kører MSN Messenger dog helt fint.

Er der nogle der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede hmann Nybegynder
22. marts 2005 - 11:14 #1
Hvad er det for en scanner du har kørt som siger "DOS EXPLOIT"?
Er det en ældre version af Spybot S&D, er det en fejl i Spybot at den rapporterer den fejl og så har det måske slet ikke noget med den at gøre?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 11:15 #2
Jeg går ud fra at det er Spybot i har scannet med ?
Den kan blot ignoreres.
http://www.fbeej.dk/spybot_melder_om_dso_exploit.htm

Prøv lige at lægge en HiJackThis log så vi kan se at det ikke er en virus der skaber problemerne.

Gå ind her og hent Hijackthis.
http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Kør Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
22. marts 2005 - 12:59 #3
Det er spybot vi har scannet med.
Her er logfilen fra den bærbare :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:57:19, on 22-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLBCL53.EXE
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\Documents and Settings\Julian\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://global.acer.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = https://loginnet.passport.com/ppsecure/md5auth.srf?lc=1033
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLBCL53.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110213143208
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
Avatar billede shapecharge Nybegynder
22. marts 2005 - 13:08 #4
Her er logfilen fra den stationære :

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:06:48, on 22-03-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Klaus\Skrivebord\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: NTIECatcher Class - {C56CB6B0-0D96-11D6-8C65-B2868B609932} - C:\Programmer\Xi\NetTransport 2\NTIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_01\bin\npjpi150_01.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1108717385227
O16 - DPF: {DBA230D1-8467-4e69-987E-5FAE815A3B45} -
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: avast! Web Scanner - Unknown owner - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe" /service (file missing)
O23 - Service: iPod Service (iPodService) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 13:14 #5
Begge logs er pinligt rene, så jeg tror ikke fejlen ligger i computerne, men istedet i routeren. Prøv næste gang det sker, at slukke routeren og trække strømstikket ud. Tænd så routeren igen og vent til lysene har stabiliseret sig, og prøv så om internettet virker normalt igen på computerene.
(under ovenstående må du ikke slukke computerne, da formålet jo er at teste om det er routeren der er skyld i problemet)

Hvis det fixede problemer skal du nok ud og lede efter en firmwareupdate til routeren.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
22. marts 2005 - 17:10 #6
Det kører i øjeblikket fint, så jeg har ikke prøvet det med routeren. Jeg tænkte på, at det kan da ikke være fordi jeg bruger Wpa presharedkey i sikkerhedsindstillingerne?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 17:28 #7
Nej krypteringen burde ikke udløse sådanne problemer. Prøv næste gang det sker at pinge routeren for at se om der rent faktisk er hul igennem til routeren når der er problemer med internetsiderne.

Det gør du i en dosprompt.
Klik start | kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv så
ping <ipaddresse>
og tryk enter.

<ipaddressen> skifter du ud med routerens ipaddresse, som kan ses ved at skrive ipconfig og trykke enter. Den ipaddresse der står ved Standart gateway er routerens ipaddresse.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
22. marts 2005 - 18:44 #8
Den bærbare gik ned og jeg prøvede at trække at strømstikket ud, men det hjalp mig nu ikke, men jeg har lige genstartet den og er igen kommet på. Jeg vil prøve det med at "pinge" når det går ned.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
24. marts 2005 - 11:33 #9
Den har kørt fint nu i 1 1/2 dag, men jeg er stadig tvilsom og som du skriver så tror jeg også det er routeren eller forbindelsen fra Tdc.
Avatar billede shapecharge Nybegynder
24. marts 2005 - 11:35 #10
Glemte helt at fortælle at det er kun den bærbare der kører trådløs.Hvis det ellers har nogen betydning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. marts 2005 - 11:47 #11
Jeg troede at begge computere kørte trådløst.

Det gør det blot endnu mere sandsynligt at problemet ligger i routeren eller i forbindelsen til tdc, da problemet jo er oplevet på begge computere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:22 #12
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit info til noget ..
Avatar billede shapecharge Nybegynder
17. april 2005 - 22:05 #13
Det kører bare fint nu!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 23:38 #14
Fint *s*

Takker for point :)