Avatar billede imago-dei Nybegynder
21. marts 2005 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

læsning og mail merge af word dokument

Jeg skal i ASP.NET indlæse et word dokument og indsætte adressefelter m.m. i dokumentet.

Dette er let nok i et windows program men mere besværligt i et web program. Mit umiddelbare gæt er at der er problemer med rettirgheder.

Har nogen erfaringer med lignende? Er det evt. muligt med fordel at benytte Crystal Reports til opgaven?
Avatar billede snepnet Nybegynder
21. marts 2005 - 17:45 #1
hej imago-dei :o)

der skulle ikke være noget i vejen for at du gør det på samme måde som du plejer i et windows-program.
jeg tror ikke rettigheder komme til at blive et problem for dig - sålænge du bare sørger for at der skriverettigheder for aspnet-processen i den folder hvor du vil lægge dine genererede word-filer.

måske du finder dette interessant :
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/03/11/XMLFiles/

og også denne :
http://www.c-sharpcorner.com/Code/2002/Mar/WordFromDotNet.asp

jeg tror ikke du kan autogenere rapporter i word-format fra crystal reports... det er i hvert fald noget der findes plug-ins til... f.eks. her :
http://officewriter.softartisans.com/OfficeWriter-215.aspx

mvh
Avatar billede imago-dei Nybegynder
22. marts 2005 - 10:59 #2
Hej snerpet,

Jeg er sikker på at man kan generere rapporter i word format fra crystal reports. Jeg er dog mere i tvivl om man kan indlæse word dokumenter.

Jeg har som sagt lavet et program, som laver mail merge, og det går alt fint, men kun sålænge programmet er et windows program. Når jeg laver programmet om til et web program, kan programmet ikke åbne et word dokument, som er oprettet udenfor web programmet. Dvs. hvis jeg selv opretter et word dokument, tilføjer tekst i web programmet og så laver mail merge, så går alt fint. Men laver jeg dokumentet i word, så stopper eksekveringen af web programmet der hvor man prøver at åbne word dokumentet. Det viser sig ikke at være nok at have skrive rettigheder til mappen hvori dokumentet ligger.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. marts 2005 - 11:59 #3
stopper eksekveringen.... får du ikke inge exceptions eller noget ?
(prøv. evt. at post den kode du bruger til det)
mvh
Avatar billede imago-dei Nybegynder
23. marts 2005 - 10:53 #4
Hej igen... Ja eksekveringen stopper... programmet hænger. Ingen Exceptions. Jeg kan desværre ikke poste koden her. Jeg kan godt forstå at det er svært at svare på mit spm.

Men for at opsummere så er problemet at jeg ikke kan åbne et word dokument i et web program, men kan fint i et identisk windows program.
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. marts 2005 - 11:45 #5
og det er et lokaldrev du prøver at åbne filen fra ?
mvh
Avatar billede imago-dei Nybegynder
23. marts 2005 - 11:52 #6
ja det er et lokalt drev. Og dokumentet er genereret af samme word program (word 2003), som jeg prøver at åbne dokumentet med igen gennem c#.
Avatar billede snepnet Nybegynder
23. marts 2005 - 12:10 #7
kan du ikke sende de par linier du bruger til at åbne dokumentet med.... så kigger jeg lige på det her.
mvh
Avatar billede imago-dei Nybegynder
31. marts 2005 - 09:37 #8
Jeg har som sagt desværre ikke koden ved hånden.

Hvis du lægger et svar får du point for din indsats. Tak.
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. marts 2005 - 10:44 #9
ok - det siger vi så.
hvis du skulle få koden ved hånden på et tidspunkt kan du jo poste det her :o)
mvh