Avatar billede lasseq Nybegynder
21. marts 2005 - 14:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med subdomains på IIS

Hej.

Jeg har en Windows 2000 Server, som jeg påtænker at anvende som testserver, når jeg skal teste mine websites.

Jeg har dynamisk IP og har derfor oprettet en konto ved DYNIP så jeg har en adresse der hedder thehive.kyed.com , som peger ind på en hovedside, der skal være åben for alle. Så vidt så godt.

Nu er det så at jeg gerne vil have nogle test-subdomains, hvor de egentlige sider ligger, og kan kaldes frem. Jeg har oprettet et andet site der hedder "testshop" og har så sat denne op.

Nu er problemet så, hvordan sætter jeg den op til at den eksempelvis kommer til at hedde "shop.thehive.kyed.com" eller bare, som den skal hedde på det lokale netværk, "shop.thehive" ?

Jeg er bekendt med Host Headers (har i hvert fald hørt om dem), og har fiflet lidt med dette uden resultat. Hvad gør jeg?
Avatar billede ob Nybegynder
22. marts 2005 - 16:24 #1
Du skal oprette host headers, hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt.

Opret et nyt site i din IIS manager som peger på din mappe "testshop".
Opret derefter host headere til "testshop".
Fx. "www.shop.thehive.kyed.com" og "shop.thehive.kyed.com"

Gør du ikke dette ryger alt ned i default site.
Avatar billede lasseq Nybegynder
22. marts 2005 - 22:22 #2
Det hjalp... Troede jeg skulle lave headernes inde på Default-sitet... Tak :)