Avatar billede claus_bagge Nybegynder
27. marts 2001 - 22:04 Der er 3 kommentarer

Ekstra seriel port virker ikke - Com4 in use

Jeg har installeret et PCI I/O Multicontroller kort med 1 seriel port til brug for en palm pilot. Kortet installeres fint på IRQ 11 og porten bliver bundet til Com4. Problemet er, at når jeg installerer Palmpilots Software og der skal etableres kontakt via den nyinstallerede port, fås beskeden Com4 in use - og videre installation er umulig. Jeg har forsøgt med lidt forskellige IRQ\'er men med samme resultat.
Avatar billede hatecaps Nybegynder
27. marts 2001 - 22:08 #1
har du prøvet at installere softwaren først, derefter kortet ?
Avatar billede teknik Juniormester
27. marts 2001 - 22:29 #2
COM 4 sættes normalt til værdien IRQ 3 som så deles med COM2

Du kan sikkert også vælge(forsøge med) værdien COM3, Hvis du prøver det, så skal du bruge IRQ 4, som så deles med COM1.

Da du kan flytte IRQ, så går jeg ud fra, at kortet er Jumperopsat...
der er sommetider en I/O adresse, som også kan ændres.
Check evt. I -Kontrolpanel, -system -fanen enhedshåndtering - computer -egenskaber,
om de ressourcer kortet får deles med andre enheder end hhv. COM2/COM1

...for at simplificere testningen, så kan du evt. tilslutte en mus til den ekstra COM-port...Windows burde så finde den straks fra start, hvis porten fungerer 100%.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede kj12 Nybegynder
27. marts 2001 - 22:29 #3
har du en com4 i maskinen i forvejen ???? prøv da at deaktivere com4 under resurseinstillinger