Avatar billede htmlkrede Nybegynder
20. marts 2005 - 09:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fra Excel til Word

Hej eksperter.

Jeg har et spørgsmål, som burde være meget simpelt, men jeg kan simpelthen ikke kan få til at virke.

Jeg har nogle data i excel, som fylder en hel side i excel. Disse data skal jeg nu kopiere ind i et word dokument.

- Hvis jeg kopiere det direkte (markere --> CTRL C) og smider det ind i work, så laver den om på størrelsen - og endnu værre, så laver den spalter så man ikke rigtig kan redigere det....

- Hvis man indsætter et excel sheet i word og derefter kopiere det ind i det, så viser den alle linierne (gitter) og det ser jo ikke så cool ud...

Kan man ikke kopiere data over på samme måde som når man har en graf? Så det er en form for billede i word og når man dobbeltklikker kan man redigere det som var det i excel...?

På følgende links kan du se hvad jeg mener...

Jeg har uploadet et word doc, så i kan se hvad jeg mener: http://www.christianbirk.dk/eks/test.doc

Excel doc som skal ind i word findes på: http://www.christianbirk.dk/eks/implementation-testing.xls

På forhånd mange tak....
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 09:45 #1
Du kan bruge funktionen (har eng. version)
Insert - Object
vælg fanebladet create from file
vælg dit regneark
Så er det om at få det til at passe til din word side, men hvis du dobbeltklikker, kan du tilpasse kolonnerne ved at trække i håndtaget i siden
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 09:47 #2
Husk at tjekke feltet link to file af, hvis du vil have at worddokumentet ændres, hvis der ændres i excel.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
20. marts 2005 - 10:48 #3
Det er korrekt... så får man nemlig data på den måde som jeg gerne vil have...

MEN den viser stadig gitteret hvis man printer det....

Hvordan gør jeg det usynligt, ligesom det er i Excel??
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 12:01 #4
Det var da et rigtig godt spørgsmål. Det har jeg ikke kunnet løse. Beklager. Selv om der ikke vises gitter i excel, bliver de vist og udskrevet i word. Jeg har forsøgt forskelligt, men uden held.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2005 - 12:22 #5
Det er ikke gitterlinier - det er rammer. De er nemlig grå i dit dokument.
Marker alt det, der irriterer dig, fjern rammerne (klik ind bag listepilen), så kører det. Tag evt. en bid ad gangen.
Avatar billede jkrons Professor
20. marts 2005 - 12:30 #6
Hvis du slår gitterlinier fra i Excel, kopierer på almindelig vis, og så i Word vælger Rediger - Indsæt speciel -  og vælger Excel regnearksobjekt, så kommer gitterlinierne ikke med. Ikke hos mig i hvert fald (O2002). Til gengæld kan det vælge, at du skal gøre arket en smule større/mindre i Word.
Avatar billede htmlkrede Nybegynder
10. maj 2005 - 10:52 #7
Takker mange gange for jeres hjælp...