Avatar billede tjalf Nybegynder
19. marts 2005 - 21:46 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lav en avi-fil om til DVD

Hej

Jeg kunne got tænke mig et program der kan lave en avi om til DVD. Indtil videre har jeg brugt Nero og det fungerer for det meste. Men jeg vil gerne prøve noget andet.

Det programmet skal kunne, er at fylde en DVD skive helt ud hvis jeg ønsker det. Jeg skal altså selv kunne bestemme hvor meget den skal fylde, det har selvfølgelig noget med kvaliteten at gøre.

Jeg har prøvet en del forskellige avi konvertere men har ikke fundet en der kan ovenstående.
Det skal helst være en der er "næsten" gratis eller i alt fald en fuld prøveversion der kan konvertere en avi på 800mb.

Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 21:57 #1
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 21:57 #2
Avatar billede tjalf Nybegynder
19. marts 2005 - 22:11 #3
Dem har jeg prøvet før dvdsanta kan ikke tilpasse en avi på 800mb til en dvd på 4,7gb
Den første kan desværre kun klare 1mb i prøveversionen og jeg er ikke så vild med at skulle købe den for at afprøve den.
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 22:18 #4
DVDSanta's guide er ellers her
http://www.dvdsanta.com/divx-to-dvd.htm

Kan man med cocusoft? meget populært i hvertfald
http://www.avi-vcd.com/avi-dvd.asp

Ellers har jeg fundet denne guide
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/avi2dvdr.htm
Avatar billede tjalf Nybegynder
19. marts 2005 - 22:30 #5
Jeg mener ikke snata kan men jeg prøver lige igen :o)
Avatar billede tjalf Nybegynder
19. marts 2005 - 22:30 #6
hmmmm snata? Santa :o)
Avatar billede cartech Nybegynder
19. marts 2005 - 23:45 #7
Hvad med winavi? jeg har lige hentet den og skal til at prøve den.... Kender I noget til den? Jeg fik nemlig at vide at den skulle være rimelig god til at konvertere avi til dvd..

http://www.winavi.com/video-converter.htm
Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 07:23 #8
Jeg synes at kvaliteten bliver for dårlig men måske er det bare mig der ikke bruger den rigtigt.
Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 07:41 #9
Du har helt ret i at Santa kan gøre det - det eneste minus er at det tager 3 timer pr. skive.
Men du har fundet det jeg mangler.
Hvordan giver jeg pointene?

Cucusoft kigger jeg på senere.

Tak for hjælpen
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 12:03 #10
Jeg ligger et svar:)) og nu kan du markere det i venstre hjørne og trykke på accepter:)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
20. marts 2005 - 12:19 #11
http://www.dvd2dvd.org/

Det her program er meget let at bruge. Det konverterer begge veje, og skal du konvertere  avi til DVD, så deler den også selv filen op i hvor mange dele der nu end skal være, alt efter hvilken størrelse CD du fortæller den, du vil brænde på. Du skal kun trykke et par gange, og så gør den selv resten.
Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 16:20 #12
birgitte
Jehg fulgte dit link og DL programmet. Fik at vide at jeg skulle bruge cinemcraft 2.5 - søgte efter det på nettet og fik en virus i temp folderen.
Så det opgav jeg :o)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
20. marts 2005 - 19:06 #13
urg! Det var ikke godt :o( Det er jeg ked af. Men på den anden side .. har lige prøvet winavi .. Det tog kun 40 min for mig at konvertere 720 meg .. så det må siges at være rimelig godt.
Avatar billede tjalf Nybegynder
20. marts 2005 - 23:44 #14
Ja det havde jo ikke direkte noget med dit link at gøre :o)

Winavi er hurtig. Har du prøvet at konvertere en avi til DVD og hvad synes du om kvaliteten i forhold til Nero?
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
21. marts 2005 - 05:28 #15
Man kan jo selv bestemme kvaliteten .. og umiddelbart synes jeg, at den er bedre end Nero. Jeg er ganske imponeret over hastighed og kvaliteten i forhold til hvor hurtigt det går.