Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 16:43 Der er 56 kommentarer og
2 løsninger

Spil uden cd

En der kender en side, hvor man kan hente filer til spil, så man ikke behøver at have cd'en i?

Er det lovligt? Det er til spil jeg har købt og de er fuldt installeret, men vil bare gerne slippe for larmen fra drevet...

- anoz
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 16:47 #1
deamon tool?
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 16:48 #2
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 16:49 #3
Hmmm... troede det var mig, der stillede spørgsmål her ;o)

Hvad mener du? Er det et program, der kan klare det jeg vil have?

- anoz
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 16:50 #4
her er deamon tools
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?sid=75f5a24e1b7dd069156c14e2050b8116

ja det er programmer som emulere dit cdrom drev
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 16:52 #5
Kender du begge programmerne selv, og hvilket af dem vil du foreslå?

- anoz
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 16:55 #6
Jeg har ikke selv haft behov for det:) men det mest populære er helt sikkert deamon tools!
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:00 #7
Er nocd cracken ikke frigivet fra producentens hjemmeside, er dette ulovligt.

Tråden anmeldt
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:05 #8
jokerfidus>> satans du er da blevet noget af en knold!! spilproducenter udgiver sgu da ikke cracks til deres egne spil det er crackere som cracker dem!

og det er HELT lovligt!! når man må brænde sine cd'ere må man sgu også emulere dem! i det mindste CRACKER en emulator IKKE det protection system der er på cd'en
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:06 #9
Du kan tude herfra og til jul.

ER en NOcd crack ikke frigivet fra producenten, er det ulovligt. Du kan jo vente og se hvad coérne gør her :D
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:07 #10
Citat:

alle former for cracks, NoCD-patches, modificerede copyright-beskyttede filer og lignende - med mindre filerne kan hentes fra producentens eget websted.

E´s regler
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:12 #11
jokerfidus>>

Klip> modificerede copyright-beskyttede filer  </klip

Det er ikke cracks.. nocd patches.. og det udklip der gør man HELLER ikke med en emulator.

Hvad med at du lader være med at stikke næsen i ting som ikke er hardware relateret? du forstår dig åbenbart ikke på noget andet.. selv det med hardware har vi fundet ud af du ikke er så god til alligevel.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:13 #12
Du kan kalde den patch eller hvad du vil.

Det strider stadig med reglerne!

Og nu stopper du med dit personlige pis forstår du det!
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:14 #13
alle former for cracks, NoCD-patches, modificerede copyright-beskyttede filer og lignende - med mindre filerne kan hentes fra producentens eget websted.

ALT det der er at man går ind og piller ved selve programfilerne til spillet!
Det er overhovedet ikke det der sker med en emulator! ved du overhovedet hvad det er? Kan hjælpe dig og sige det virker på samme måde som en dos emulator
Avatar billede levich Nybegynder
19. marts 2005 - 17:21 #14
Jeg tillader mig lige at give nogle fakta:

(1) Hvis man laver en backup af en original CD eller DVD og kører den via emulering af et CD- eller DVD-drev, ændres ikke så meget som et bit. Det gælder dog kun ikke-kopibeskyttet software. Jeg ved faktisk ikke om det er lovligt at tage backup til eget brug af kopibeskyttet software, jeg tror det ikke.

(2) Hvis man henter en NOCD-patch til f.eks. et spil, går man ind og ændrer i softwaren, og det er ulovligt.
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:24 #15
Tak for fact's men jeg er 99% på det er lovligt at bruge en emulator!

hvorfor tror i at producenterne bag Knights of Honor ikke ville erkende at de med vilje havde gjort se det slettede kritiske filer i fx deamontools hvis man havde sådan noget installeret?

de påstod det var en fejl!
Avatar billede levich Nybegynder
19. marts 2005 - 17:30 #16
Her er et link til kulturministeriet: http://www.kum.dk/sw10601.asp.

Du må gerne tage sikkerhedskopi (men ikke bruge det, med mindre det originale går i stykker?).

Du må godt bryde kopispæringen for at tage et sikkerhedskopi (overraskende).

Et legalt brug af emulering, er f.eks. hvis du køber et DVD-spil, men kun har et CD-drev (regner jeg med).
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 17:30 #17
Fra kulturministeriets hjemmeside:

----------------------------------

Kopiering af software og computerspil – hvad må jeg?

Reglerne om kopiering af software og computerspil er på flere områder meget anderledes, end de regler, der gælder for kopiering af musik og film.

Du må ikke tage en digital kopi af software eller et computerspil, medmindre dette er nødvendigt for at kunne benytte det originale spil eller program eller for at rette fejl. Du må dog gerne tage en sikkerhedskopi af spillet eller programmet.

Software- og computerspil er ofte belagt med en kopispærring. Det er ikke forbudt at omgå en sådan kopispærring fx for at foretage en lovlig brugs- og sikkerhedskopiering.

Du må dog ikke omsætte eller i kommercielt øjemed besidde midler, hvis eneste formål er at lette ulovlig omgåelse af sådanne kopispærringer.

----------------------------------

Kan man ikek putte emulation under dette?

- anoz
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 17:31 #18
He he... pudsigt nok :o)
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:35 #19
Emulatore er lovlige nok!
Man piller overhovedet ikke ved spillets kopirbeskyttelse!
Det er bare spillet er for dum til at se hvor den bliver kørt fra!

Emulering er lovligt jeg er sten sikker! som jeg sagde så ville producenterne bag Knights of Honor ikke indrømme det var bevist de gik ind og slettede filer så deamon tool ikke kunne køre. For det er jo ulovligt!

Det kan godt være der er nogen som ikke ikke bryder som om at man kan emulere et cdrom drev, men det gør det ikke ulovligt overhovedet!
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:39 #20
Du må gerne bryde en kopispærring på en musik-cd, spil eller film, hvis det er nødvendigt for, at du kan lytte til musikken eller se filmen.
Du må ikke bryde en kopispærring på en musik-cd, spil eller film for at lave en kopi - heller ikke selvom kopien kun er beregnet til brug inden for din husstand, i din bil eller i dit sommerhus.
Avatar billede levich Nybegynder
19. marts 2005 - 17:39 #21
kalp -> ja, emulering er lovligt. Men for at køre et købt spil via emulering, er det nødvendigt at tage en harddiskkopi, og det er ikke lovligt, hvis spillet er kopisikret.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:41 #22
Det ved kalp jo alt om *G*

Kommentar: kalp
19/03-2005 17:12:00 >> vi andre er jo bare tåber
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:44 #23
Jokerfidus & levich>>

Tjaeh... jeg FATTER STADIG IKKE HVAD DER ER GALT I DET JEG SKRIVER!!!
Jeg henviser til en emulator som er 100%%%%% lovlig at installere på sin pc! og så held og lykke om han kan emulere sine spil!

Jeg har ikke indstrueret anoz i hvordan en kommer udenom sine cd'eres kopi beskyttelse!
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:45 #24
jokerfidus>> nej jeg ved ikke alt.. nu ikke rose mig for meget.. jeg ved bare mere end dig i stortset det meste:)
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:46 #25
Ja, du er vild klog kalp, der stråler udaf dig *GH*

Det ser man ex. på konstant *LOL*
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 17:47 #26
Hmmm... Jeg lukker her... Utroligt at et spørgsmål kan starte så meget mudderkasning :o(

God weekend!!

- anoz
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
19. marts 2005 - 17:48 #27
I lige måde
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:48 #28
jokerfidus>> er det ikke bare herligt? løb nu og vældt dig i et par kg din sure mand
Avatar billede kalp Novice
19. marts 2005 - 17:49 #29
Tak anoz... og ja undskyld spam:) tråden ville være stoppet lykkeligt

Kommentar: kalp

hvis der ikke var kommet en med sure opstød forbi
Avatar billede anoz Nybegynder
19. marts 2005 - 17:51 #30
He he... Ja, det har du sikkert ret i!

Det er ok med spam - havde dog bare ønsket en mere stille og rolig diskussion...

- anoz
Avatar billede gl.k. Nybegynder
19. marts 2005 - 17:58 #31
--->levich

"Et legalt brug af emulering, er f.eks. hvis du køber et DVD-spil, men kun har et CD-drev (regner jeg med)."

Hvordan kan jeg udnytte den emulator, når jeg ikke har et DVD drev til at installere selve spillet med ? ;-)

Jeg har ellers lige skiftet 3 cd rom dreve herhjemme, fordi et spil ikke længere vil starte fra cd. Samme problem med min anden PC. Så så jeg , at det var en DVD skive.. ;-)

Ellers vil jeg bare se afslutningen af dette her sprgsm..
Avatar billede huset Praktikant
20. marts 2005 - 14:20 #32
Kalp ligemeget hvordan du vræler, så er dette ulovligt.

deamontools er ikke, men til dette formår er det.

Burde koste dig en advarsel fra ekspertens side
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 14:21 #33
huset>> bland dig uden. Du aner tydeligvis ikke hvordan deamontool fungere og hvad der skal til FØR det kan bruges.. og det der skal FØR det kan bruges har jeg ikke hjulpet med.

så buzz off
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
20. marts 2005 - 16:01 #34
huset>> Kan se du er oprettet: søndag, 20. marts 2005, kl. 08:14...det var da belejligt...

På nuværende tidspunkt ser det ud til, at du kun har deltaget i dette indlæg...

Har du et eller andet personligt mod kalp? -for det lyder sq sådan!

tror ikke en helt ny bruger ville bruge udtryk som "vræle", og heller ikke straks kræve en advarsel fra ekspertens side...Men som den nye og ansvarlige bruger du er, har du selvfølgelig læst reglerne og sat dig grundigt ind i hvad man må, og ikke må...

Ja, du virker faktisk rimelig "hjemmevant" -næsten som en rutineret bruger af eksperten?!

Hvad er egentlig ekspertens regler for Multiple Accounting?!

Under alle omstændigheder huset - velkommen til Eksperten...
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 16:03 #35
_luigi_ han er heller ikke ny:) kiggede også.. har da også fået et par hilsner fra ham i min karma.
Avatar billede trausser Nybegynder
20. marts 2005 - 16:07 #36
og da en af de brugere, som har deltaget i denne tråd med nogle udgydelser, der minder om husets, øjensynligt har lukket sin konto, er det heller ikke sikkert, der er tale om Multiple Accounting ;-)
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
20. marts 2005 - 16:08 #37
I såfald, ville det da være rart, at denne person så tilkendegav hvilken person han var før, end han blev til "huset" :)
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 16:11 #38
trausser >> hvem har lukket sin profil?
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
20. marts 2005 - 16:12 #39
Ser udtil at jokerfidus har lukket sin, hvis "aktiv: nej", betyder at kontoen er lukket.
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2005 - 16:15 #40
ahh okay:) Tjah... well jeg har op til flere "fans" i min karma det er ikke lige til at holde styr på hvem der er den samme og hvem der bare keder sig:)
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
20. marts 2005 - 16:23 #41
Jeg skal være den første, til at undskylde "huset" for mine slet skjulte beskyldninger om multiple accounting!

Og tak trausser, fordi du fik gjort mig opmærksom på det med lukningen af kontoen, inden jeg blev alt for vild og tovlig, og gjort mig selv alt for meget til grin ;)

Men jeg vil stadig holde fast i, som jeg skrev: 20/03-2005 16:08:48, at det er "underligt", at en tilsyneladende ny bruger kommer med den form for udfarende retorik, uden først lige at slippe en bemærkning om vedkommenes tidligere brugernavn!
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2005 - 19:10 #42
Flot anmeldelse *LOL*

Må dog lige sige jeg ikke er dobbeltbruger.

Nice try tøser
Avatar billede kalp Novice
28. marts 2005 - 19:16 #43
huset >> tudefjæs.. han har undskyldt..

_luigi >> ikke dobbeltbruger.. men huset er som du selv var inde på jokerfidus.. hvilket du også kan læse dig frem til i hans karma hvis nu du skulle tvivle.
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2005 - 19:18 #44
Ja, jeg er ird/lrd/freehelp/jokerfidus/huset!  Så er nogen ikke i tvivl mere vel piger.

Jeres kommentare i karma og andet genere mig ikke beklager *GH*
Avatar billede kalp Novice
28. marts 2005 - 19:19 #45
huset >> det nu ikke mig som skriver i din karma.

og selvfølgelig gør den det.
Avatar billede huset Praktikant
28. marts 2005 - 19:21 #46
Dream on girl LOL

Nok herfra, fortsat god dag i sandkassen.

Kast nogle flere anmeldelser på mig *GH*
Avatar billede dmcn Praktikant
28. marts 2005 - 19:51 #47
huset : Spænd hjelmen og lad være med at opføre dig som et barn på 12. Dine personlige problemer med specifikke personer, gider vi ikke se på eksperten. Betragt dette som sidste advarsel.
Avatar billede huset Praktikant
29. marts 2005 - 13:05 #48
Advarsel for hvad??

Du mener da ikke seriøst jeg skal finde mig at de tiltaler brugeren kalp slynger ud!?

Modtager jeg klask, ja så uddeler jeg dem sgu også.

Det kan hverken du eller andre stoppe. Men vi er jo flere herinde der ved man skal rulle rundt på maven, og finde sig i alt hvis man ønsker medlemskab på dette site. Så er spørgsmålet så bare om man vil eller ej.

Måske skulle du vende hatten og kigge udover min bruger.
Avatar billede trausser Nybegynder
29. marts 2005 - 16:35 #49
... og uddeler du klask, så får du selv klask.
Tingene hænger jo tit sammen.
Måske skulle du bare spænde hjelmen!
Avatar billede _luigi_ Nybegynder
29. marts 2005 - 16:36 #50
Mehh..."huset", Som du kan se undskylder jeg mine "Beskyldninger" -som vel, hvis man kigger principielt/stringent på det: 20/03-2005 16:01:21, kun er hentydninger/insinuationer. På intet tidspunkt i mit indlæg beskylder jeg dig rent faktisk for multiple accounting! Om noget kan jeg vel egentlig kun klandres for tankeflugt eller at gå "off topic"?! ;-)...

...men nu vel, ironien er jo til at kigge igennem, og som det også fremgår af mine senere indlæg, var det dig (jokerfidus/huset) jeg havde i tankerne, se bl.a.: 20/03-2005 16:23:54, hvor jeg også undskylder for de beskyldninger om multiple accounting...! Jeg var ikke klar over, at "aktiv: nej", i brugerprofilen er ensbetydende med "bruger nedlagt". Så lærte jeg det!

Men jeg blev harm over den aggresive måde som du (jokerfidus/huset) agumenterede mod (angreb) kalp på. Tænk på...

...af dette indlæg: 20/03-2005 14:20:15, er det eneste jeg/man kan forholde sig til, at en hel nye bruger (huset) "gå efter benene" på en anden bruger, tilsyneladende fuldstændig umotiveret! Den eneste bruger der tidligere i denne tråd havde kørt samme stil var netop jokerfidus (hvilket iøvrigt også trausser havde bemærket, se: 20/03-2005 16:07:17, jeg var så bare ikke - som tidligere skrevet - klar over betydningen af, "aktiv: nej", hvilket netop trausser senere gjorde mig opmærksom på), og derfor tillod jeg mig at komme med de slet skjulte hentydninger...

Men helt så tilfældigt og umtiveret var dit indlæg: 20/03-2005 14:20:15, jo trods alt ikke, da du (huset), flere indlæg senere, gør opmærksom på dine tidligere brugernavne(ird...jokerfidus)...underlig rækkefølge at gøre tingene i hvis du spørg mig...! Sådan lidt skyd-først-tal-bagefter-agtigt!

Hvis jeg var midt i en diskussion, og besluttede mig for at skifte brugernavn, ja så ville jeg da gøre folk der deltager i tråden det klart, at det nu er y, og ikke x, der peger hen på mig! Tror de fleste andre ser det på samme måde!
Avatar billede ressel87 Nybegynder
06. april 2005 - 13:07 #51
jeg syntes selv det er fair at kopiere alle sine spil ned på sin harddisk, og køre dem gennem en emulator (virtuelt drev) istedet for at finde sine skiver frem hvergang, og så længe man ikke deler sine backups ud til andre laver man jo egentlig ikke noge ulovligt.. man bryder ingen kopi beskyttelse osv.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 18:40 #52
_luigi >> jeg ved nu ikke om der skal undskyldes for multiple accounting.

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=lucky-luke&option=karma

Læs minisite statement.
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 18:58 #53
Sig mig hvad fanden bilder I jer ind.......

Jeg har fandme ikke tildelt dig nogen form for karma, udover den for at vise jeg IKKE har stået bag noget.

Hold da kæft en børnehave
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 19:04 #54
huset >> Og så opdatere du lige karma til mig og lucky-luke igen.. opfør dig lige ordenligt vi er voksne mennesker eller hvor gammel er det lige du er?

lad være med at spamme herinde.. skal du diskutere så tag det som en mand! fjern dine karmaer fra mig og alle de andre brugere du sviner til!

og du kan kontakte mig her bilwac@ lyngbyes.dk

Kalp is out!
Avatar billede huset Praktikant
10. april 2005 - 19:05 #55
Jeg kan ikke fjerne noget jeg ikke har smidt, den kan du måske ikke selv regne ud!

Lucky er anmeldt for det pis.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 19:08 #56
huset >> yes yes... så siger vi det... og email istedet for at spamme folk.. ellers opgiv din email så emailer jeg dig hvis du ikke kan finde ud af det.
Avatar billede ressel87 Nybegynder
10. april 2005 - 22:51 #57
hvad med at snakke om emnet "spil uden cd" istedet for det der med dårlig karma osv? eller evt. lukke spørgsmålet
Avatar billede anoz Nybegynder
11. april 2005 - 09:27 #58
ressel87 -> Jeg har tildelt point for lang tid siden, så spørgsmålet er vel lukket!?