Avatar billede allandisain Nybegynder
18. marts 2005 - 19:32 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Norman firewall. Hvordan opdatere jeg min win XP home?

Hej igen eksperter,
Når jeg prøver at opdatere min windows xp home kan jeg ikke. Jeg ved at det er pga en konflikt med Norman firewall.
Avatar billede tumben Novice
19. marts 2005 - 00:18 #1
hhmm. har selv norman firewall...det er vel fordi du på et tidspunkt er kommet til at svare nej til en forbindelse ...hvor du skulle have svaret JA....slet allle dine regler inde i opsætningen...og prøv igen...hvis det stadig ikke virker....så slå den fra ..det øjeblik
Avatar billede jojosk Praktikant
19. marts 2005 - 05:20 #2
Har lige haft det samme problem.
Mit råd:Afinstaller og geninstaller
Du skal sørge for at afinstallere Norman fuldstændigt før installation af ny version.

Du kan afinstallere Norman Virus Control på 2 måder:

        Enten ved at finde filen: DELNVC5.exe (\NORMAN\NVC\BIN)
        Dobbeltklik og følg instruktionerne

        Eller gennem Kontrolpanel - Tilføj/Fjern programmer. Led efter Norman (eller NVC/NIC) og vælg Fjern.

Efter afinstallation genstartes computeren. Slet derefter Norman-mappen (ex. C:\NORMAN).

---
Hvis DELNVC5.EXE ikke eksisterer, kan du hente afinstallationsprogrammet fra denne placering...(placér filen \NORMAN\NVC\BIN)

http://download.norman.no/public/Delnvc5.exe

Download en ny installationsfil til Sikkerhedspakken her:

http://www.norman.com/Download/Full_versions/nic        (Bemærk: Der er ikke mellemrum i hyperlinks - det er underscores _ )

Vælg nu den ønskede sprogversion i bunden af siden ved at klikke på for eksempel "Danish"...

VIGTIGT: Vælg 'Gem' - Installationen vil fejle, hvis der vælges 'Åbn fra nuværende placering'
Gem filen et sted på disken, hvor den er let at finde igen. Når filen er downloadet skal den køres for at starte installationen.

Under installationen vil du blive spurgt om du vil tjekke for opdateringer, svar 'Nej' til dette.
Ligeledes vil du blive spurgt om hvorvidt programmet selv skal tjekke for opdateringer dagligt.
Det anbefales at svare 'Ja' til dette.

Hvis du bliver spurgt om at importere firewall-regler, vælg da Nej.

Der startes en lille guide, der hjælper dig med at lave generelle firewallregler.

Computeren skal ikke genstartes med mindre installationsprogrammet beder om det.

Vi anbefaler at sætte Norman Virus Control til at sikre bedst muligt mod virus:

- Tryk på det lille Norman ikon 'N' der er kommet frem nede ved uret (systray)
- Vælg Konfigurationseditor
- Vælg ikonen 'On-demand scanner'
- Sæt markering i feltet 'Nye, ukendte virus, ved hjælp af Norman Sandbox'
- Fjern markeringen i feltet 'Filer af ubestemt format'
- Tryk 'Gem'
- Vælg ikonen On- access scanner (lokale brugere)
- Sæt markering i 'Scan nye eller ændrede filer'
- Tryk 'Gem' og 'Luk'

Du kan hente brugerhåndbøger til Norman Virus Control og Norman Personal Firewall her:

http://www.norman.com/Download/User_Manuals/dk

Med venlig hilsen / Best regards

Norman Support, Danmark

_______________________________
Norman Data Defense Systems A/S
Blangstedgårdsvej 1
DK-5220 Odense SØ
Tel: (+45) 63 11 05 08
Fax: (+45) 63 13 39 01
Support: (+45) 63 11 88 90
E-mail: support@normandk.com
Web: http://www.norman.no/dk/g
Avatar billede jojosk Praktikant
19. marts 2005 - 22:05 #3
Hvis du vælger at geninstallere,så vær opmærksom på om du har din
adgangsnøgle,den skal du bruge når du installerer
Avatar billede allandisain Nybegynder
18. januar 2006 - 20:04 #4
Tak
Avatar billede allandisain Nybegynder
18. januar 2006 - 20:11 #5
tak
Avatar billede jojosk Praktikant
18. januar 2006 - 23:06 #6
OK