Avatar billede jacobmose Nybegynder
18. marts 2005 - 15:22 Der er 8 kommentarer

Trådløst net.. men alt for svagt !

Hej !
Jeg bor tæt ved en skole, der har frit/åben trådløs internet. hvis jeg sidder i mit køkken kan jeg opfange.. Men kun svagt og går jeg ind i stuen eller lign. så virker det ikke.. Mit spørgsmål er så.. Findes der en eller anden Hardware der kan forstærke signalet, evt. via en antenne ud af vinduet og sender det videre ind i stuen trådløs..

Evt noget der kan fange net længere væk en computeren kan.
Avatar billede imago-dei Nybegynder
18. marts 2005 - 15:38 #1
ja der findes antenner i mange versioner. Men du skal nok have en antenne i "hver ende" af det trådløse netværk. Jeg er dog ikke bekendt med antenner som kan tilsluttes til en almindelig computer. Dvs. du kan blive nødt til at have et Access Point, hvor du (i næsten alle tilfælde) kan tilslutte en antenne.
Avatar billede jacobmose Nybegynder
18. marts 2005 - 15:43 #2
jeg kan jo ikke sætte en antenne på skolens netværk.. men det er jo trådløs i forvejen.. jeg kan som sagt fint være på i køkkenet.. mangler bare noget der kan sende det signal videre.. en slags signal forstærker/ bro !
Avatar billede imago-dei Nybegynder
18. marts 2005 - 15:51 #3
Well, det er nok ulovligt at benytte skolens netværk på den måde uden skolens samtykke.

Men, hvis man skulle udføre sådan et projekt, kunnu man sætte et Access Point op der hvor signalet kan fanges. Acces Pointet har så til opgave at sende signalet videre i dit eget hus.
Avatar billede jacobmose Nybegynder
18. marts 2005 - 15:55 #4
okay.. Jeg gik ikke udfra det var ulovligt da det jo er et åbent og offelligt net... hva kan du anbefale af Access points.. noget godt men billigt.. jeg er ikke rigtig med inden for det område..
Avatar billede imago-dei Nybegynder
18. marts 2005 - 16:02 #5
Har selv et D-link dwl 900AP+, som fungerer udmærket. Men vær opmærksom på netværksstandarden. Der er pt. tre som er mest udbredt. Det er a, b og g standarden (802.11a, 802.11b og 802.11g). Det mest almindelige er vist nok b og ovennævnte AP er også til b standarden.

Se mere her

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14171
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2005 - 20:27 #6
jacobmose -> Man kan diskutere om det er direkte ulovligt ! (De kunne jo bare have haft noget beskyttelse på !)

D-Link eller Linksys er nogen gode bud ! Har selv D-Link DWL-2000AP+ som jeg er tilfreds med !
Avatar billede jacobmose Nybegynder
19. marts 2005 - 10:12 #7
Okay.. nu vi er i gang, findes der så et ptogram der er bere en windows til at finde de trådløse netværker.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. marts 2005 - 11:05 #8