Avatar billede keeps Nybegynder
18. marts 2005 - 10:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Decimal problemer

I mit excel er der tilsyneladende sket en ændring i indstillingerne, som har indflydelse på både gamle filer og nye.
Når jeg skal skrive et tal fx. 20, skiver den 0,2 - dvs. hvis jeg skal skrive 150,25 - skal det indtastes uden kommaet. Jeg har forsøgt ALT mht. formateringer, men intet hjælper. Ej heller forminds/forøg decimaler.
Er der en superbruger her, det kan komme med et rigtigt godt forslag til en løsning?????
Avatar billede tobler Nybegynder
18. marts 2005 - 10:33 #1
Gå ind i Tools / Options / Edit og fjern hakket i decimaler håber det er forståeligt, kører den engelske version.
Avatar billede b_hansen Novice
18. marts 2005 - 10:34 #2
har du undersøgt, om der er en makro, der driller?
Avatar billede b_hansen Novice
18. marts 2005 - 10:35 #3
se venligst bort fra mit svar. Toblers svar er det korrekte
Avatar billede keeps Nybegynder
18. marts 2005 - 10:40 #4
Nej, det er ikke en makro - Det sker selv ved "nyt" ark.

Jeg kan ikke helt se hvor det er jeg skal fjerne hakket i decimalerne (Jeg har en windows 2003 version)
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2005 - 10:42 #5
På dansk:

Funktioner -> Indstillinger -> Rediger -> fjern hakket i "Fast decimal"
Avatar billede keeps Nybegynder
18. marts 2005 - 10:49 #6
Tusind tak Vejmand - Du er dagens helt i skysovs.
Det er længe siden jeg sidst var på eksperten.... hvordan er det nu lige jeg smider dig pointerne ???
Avatar billede b_hansen Novice
18. marts 2005 - 10:49 #7
Du skal blot klikke på det flueben, der er nu. Derved skulle det gerne forsvinde
Avatar billede vejmand Juniormester
18. marts 2005 - 10:53 #8
Vi ska lige ha tobler til at smide et svar, da det var hans løsning der virkede.
Jeg oversatte bare. c",)

Når tobler har lagt et svar, markerer du hans navn i boksen ude til venstre, og klikker på "Accepter"

Så er spørgsmålet rigtig lukket.
Avatar billede tobler Nybegynder
18. marts 2005 - 11:26 #9
Her er et svar, har siddet i møde seden starten af tråden! :-)