Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:21 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

hjemmeside fra min computer

Kan ikke finde svaret på følgene spørgsmål, håber i kan !

Jeg har lavet en side der heder EKS: index.html

Den hjemmeside vil jeg gerne have på nettet derfor har jeg lavet en konto hos dyndns.dk

NU kommer så 200 point spørgsmmålet hvordan får jeg den ud på nettet ??? så andre end mig selv kan se den =)
Den SKAL desuden køre fra min computer af, altsår min forbindelse !!!

(EKS: hva skal jeg bruge af programmer, hvad skal skrives hvor OSV OSV)

ps:  på dyns er det lindblad.lir.dk ......

På forhånd tak =) =)
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:27 #1
Når det bare er noget så simpelt så hent
http://www.dirfile.com/sami_http_server.htm
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:29 #2
Når du har lavet dine HTML-sider, skal de uploades til serveren. Det kan du f.eks. bruge WS_FTP eller Cute FTP til (se tucows.dk, hvis du skal have et FTP-program). FTP står for File Transfer Protocol.

Når du har dit FTP-program, skal du logge på dyndns.dk's FTP-server med de logoninformationer, som du har fået tilsendt. Det er brugernavn, hostname, password. Når de er indtastet korrekt, kan du logge på serveren, navigere ned til dine dokumenter og sende dem til serveren, hvor de nu skal ligge. Det samme gør du med evt. filer etc. Derefter kan du se resultatet i en browser online.

200 point er for meget :)
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:31 #3
Ser på det.

Vent slut
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:32 #4
steen_hansen.. tror du har misforstået spørgsmålet:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:36 #5
Yo, kalp! :)

Det tror jeg da ikke? Skal siden ikke ud i den vide Verden, så alle kan se den, istedet for at ligge lokalt på egen computer?

Aaah, du vil hoste din egen webserver?
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:38 #6
Sludder, hoste din egen hjemmeside på din egen webserver?
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 21:39 #7
Han vil hoste den på sin egen pc:)
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:39 #8
ja vil have at ALT KØRE fra MIN maskine af og folk kan logge ind på den ved at skrive lindblad.lir.dk
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:45 #9
altsår se siden !
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:46 #10
Hvis du vil bruge din pc som webserver, har du ikke brug for en konto hos dyndns, men en public IP-adresse, så man kan tilgå din hjemmeside på IP-adressen. Det lader til, at du er lidt nybegynder på området. Hvis jeg var dig, ville jeg samle mange flere erfaringer om emnet, inden jeg ville begynde at sætte min egen server op.

Hvis du regner med 3-4000 + besøgende pr. dag, skal du have en ordentlig backbone m.m. Evt. få en dedikeret server hos en host. Skal en evt. database synkroniseres, eller er det bare lidt HTML? Hvis det er til tant og fjas og til venner og familie, kan man godt benytte sin egen pc og en halvdårlig ADSL-forbindelse. Hvis du har en portal med dertilhørende trafik, så ville jeg få siden hostet. Og jeg ville nok undgå de discount-hosts. Der er for mange nedbrud, får dårlig service og support. Man får som regel hvad man betaler for :)
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:51 #11
Jeg kan ikke komme ind på http://www.lindblad.lir.dk ...?
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:53 #12
Er meget nybegynder her, håber bare på der var et program der kunne bruges til dette:

EKS: FOLK SKRIVER:
lindblad.lir.dk  --> MIN-IP (har fast ip) --> derved kan den starte siden..
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 21:56 #13
Hm? Forsøger jeg at gå ind på lindblad.lir.dk, får jeg en timeout. Det må godt nok gå langsomt :)

Nope, "Kan ikke finde ..."

Jeg ville finde en ordentlig host, der kunne hoste min side på forsvarlig vis. Og ikke mindt med en hastighed på forbindelsen, som gør det værd at surfe rundt på din side :)
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 21:59 #14
jo men problemet er jeg aner ikke hvordan jeg får den til at pege videren ned til et program på min side PT er der intet på lindblad.lir.dk den ekssistere bare som et link
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 22:18 #15
http://MyDomain.dk/MyProgram.exe
- er et direkte link til programmet.

Som link på din side:
<a href="/MyProgram.exe">Mit program</a>
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 22:20 #16
Du kan redirecte (viderestille brugeren) fra én side til en anden. Jeg mener bestemt ikke, at man kan stille brugeren direkte videre til en fil eller et program.
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 22:31 #17
tror selv jeg har svaret. vent slut
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 22:32 #18
men der bliver da givet potint for at prøve !
Avatar billede fersken Nybegynder
17. marts 2005 - 22:48 #19
Du har ikke rettigheder til at se denne side

alt hvad jeg prøver får jeg bare

Du har ikke rettigheder til at se denne side
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. marts 2005 - 23:10 #20
"vent slut"? :/

Ingen rettigheder = Du prøver at tilgå en mappe, som ikke er tilgængelig for offentligheden.
Avatar billede overloaded Mester
17. marts 2005 - 23:15 #21
Hvad med en Apache webserver, www.apache.com
Avatar billede overloaded Mester
17. marts 2005 - 23:15 #22
Avatar billede fersken Nybegynder
18. marts 2005 - 12:17 #23
har prøvet APACHE =( ENda http://www.apachefriends.org  ( user frindly )
Har desuden fået fjernet Du har ikke rettigheder til at se denne side.

men kan stadigvæk ikke få det til at virke *SUK*
Avatar billede fersken Nybegynder
18. marts 2005 - 12:19 #24
Når jeg tager lokalen 127.0.0.1 virker siden men ikke fra lindblad.lir.dk

akk fustreret =(
Avatar billede overloaded Mester
18. marts 2005 - 12:51 #25
Har lige prøvet http://www.dirfile.com/sami_http_server.htm og det tog kun 3 minutter at sætte op.
Avatar billede overloaded Mester
18. marts 2005 - 12:53 #26
Port 80 skal man så huske at åbne for i routeren.
Avatar billede overloaded Mester
18. marts 2005 - 12:54 #27
Jeg henviste min ip til dyndns.dk og det kørte.
Avatar billede fersken Nybegynder
29. marts 2005 - 20:31 #28
ohh mener jeg nu den er men hvordan tester jeg PORT 80 ?
Avatar billede fersken Nybegynder
24. april 2005 - 13:27 #29
alle har gjort et godt stykke arb skriv et svar og jeg fordeller pointene !
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 13:29 #30
Du får et svar:)
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. april 2005 - 07:55 #31
Sorry, har ikke været ved min pc i nogle dage. Fandt du ud af det?
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. juli 2005 - 20:11 #32
Lukketid?