Avatar billede snorres Nybegynder
17. marts 2005 - 18:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er com. så langsomt

Jeg syntes min computer kører meget langsomt nogen gange, især når jeg kører flere programmer på engang og når den starter op, og ville bare høre om det kunne være mit hardware der skulle opdateres, og evt. hvad hardware der er vigtigtst at få gjort noget ved, personligt tror jeg mest det er ramne :)

harddisken er en WD og bliver ikke hurtigere, så tror ikke det er der :)

Xaser III Black, Miditower, Plexiglas Window, Multimedia Front (No PSU)
ATX-Power Supply 480Watt, Black, 17db, Active PFC, TWV 480 Total Watts Viever
abit ic7-max3
Pentium 4 Northwood 2.6GHz FSB533 (Socket 478)
Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 18:59 #1
Jeg tror mere det er virus relaterede eller et windows der har brug for at blive geninstalleret... hvornår har du sidst scannet efter virus?
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
17. marts 2005 - 19:01 #2
Du burde, som kalp siger, nok scanne din computer for virus, spyware og adware. Prøv at downloade programmet Ad-aware og hvis du ikke har et virusprogram, så også et gratis af den slags....
Avatar billede rasmuslarsen2 Nybegynder
17. marts 2005 - 19:05 #3
Avatar billede snorres Nybegynder
17. marts 2005 - 21:01 #4
jeg svanner ofte både for ad-aware og virus og den finder sjaelent noget.

Men det er ikke kun lige nu, det er også lige efter en formatering, for det gør jeg også tit.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
18. marts 2005 - 12:56 #5
Hejsa, først og fremmest er det gode forslag der er kommet på banen. Jeg vil dog anbefale antivir, hvis man søger gratis antivirusprogram, da det ikke trækker så mange resourcer. Kan hentes her: http://www.free-av.com/ og så anbefaler jeg spysweaper, som hentes her: http://www.webroot.com/products/spysweeper/?rc=648&ac=jj super effektivt program der udover at rense pc'en for div. også ligger en skjold omkring din Internet explorer (30 dage trial)
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
18. marts 2005 - 12:59 #6
Hvis du er sikker på at din pc ikke har virus eller andet nams som ad-aware/spyware, så skulle du  måske prøve en repair af din windows, hvis det altså er winxp du kører med. Og skal du have hjælpe til det må du sige til. Kræver blot at du opdaterer via microsoft update bagefter.
Avatar billede snorres Nybegynder
18. marts 2005 - 13:55 #7
var nu mere rent hardware maessigt jeg manglede hjælp :) da det også er lige efter en formatering den kører lidt langsomt.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
26. marts 2005 - 21:42 #8
Hvis din comp. er blevet langsommere efter at du har formatteret, syntes jeg det lyder skidt. Jeg tror heller ikke det er dine ram. Men måske du skulle prøve at optatere samtlig drivere til dit mobo. og derefter grafikkortet. Hvis ikke det afhjælper, vil jeg tro at du har et kompatibilitets mellem nogle af de programmer/spil/winxp du kører.

Dine ram kan du evt. teste for fejl med memtest86 som også ligger på www.ulitmatebootcd.com - men jeg tror ik det er dem som gør din comp. langsom.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
19. april 2005 - 08:21 #9
Sker her mon mere ?
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
23. april 2005 - 22:47 #10
Lukketid
Avatar billede snorres Nybegynder
23. april 2005 - 23:11 #11
Hov, havde helt glæmt den her tråd, og har haft så travlt, det må i undskylde.
Det var nu rent hardware mæssigt jeg mente, da jeg har helt styr på det inden i.

Men tak for hjælpen, har fået klaret det nu.
Avatar billede naesten_expert Nybegynder
24. april 2005 - 06:07 #12
Selv tak.