Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
27. marts 2001 - 16:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Switch eller hub

Jeg står og skal købe en hub/switch. Hvad vil i anbefale, og til hvilken pris.

Der skal være 8 porte og køre 10/100

Jeg har set en switch fra Level-one til knap 1000 kroner og hælder lidt til den. Er der nogen, der har erfaringer gode/dårlige?

Avatar billede bo.morville Nybegynder
27. marts 2001 - 16:30 #1
Prøv at tage et kik på:
http://www.eksperten.dk/spm/58104
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 16:32 #2
Du skal købe en switch, da det giver langt den bedste hastighed på netværket.

Mit forslag er denne http://www.trendnet.dk/html/specs.asp?28
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 16:33 #3
Køb en switch - LevelOne er et ganske fortrinligt produkt!

I den prisklasse er der ingen forskel om du kører LevelOne, 3com, Intel, SMC eller een af de andre...

Venligst,
Claus
Avatar billede techno_dk Nybegynder
27. marts 2001 - 16:44 #4
Køb en switch den er hurtigst, men dyrest
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:51 #5
Jeg kan varmt anbefale en Edimax 10/100 switch med 8 porte fra Zitech! Den ligger også på omkring de 1000 kr!
Avatar billede jasber Nybegynder
27. marts 2001 - 16:57 #6
for, ca. Kr. 729 incl moms, kan du købe denne \"SW800C 8-port 10/100Mbit Switch\"

http://www.thiim.com/edb/produkter/switches.htm

De virker ret godt - har selv 4 eller 5 stykker kørende ude på jobbet.
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 17:13 #7
Giver kimrosgaard ret:

Edimax har faktisk lige vundet en test i \'Alt om Net nr. 4\'

;o) Claus
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 17:15 #8
trille>>har de det? du har vel ikke et link til den artikel? :)
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 17:15 #9
Avatar billede trille Nybegynder
27. marts 2001 - 17:16 #10
Den ligger først på www.itsvar.dk når udgave nr. 5 kommer på gaden!

;o) De vil sikkert sælge blade!

Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 17:20 #11
Det er lige præcis den model jeg har :)
hehe :)
Avatar billede tjmo Nybegynder
27. marts 2001 - 20:03 #12
tag den switch der hedder trendnet
Switch TE100-S88E den er på
Switch / 10/100Mbit / 8port  koster 795 kr
ka fås her
http://www.trendnet.dk/html/specs.asp?28

og det der er det sjove er at der er skide billig og så kan den squ det samme som de andre switche så du behøve ikke at købe en en der fx koster 2500 som trendnets 8port koster.
Den hedder bare stor. og det er forskellen og så er der selfølge lig nogle andre ting med men de køre lige hurtigt

ps den jeg har anbefalet hedder mini men det er bare fordi den er lille og så fylder den jo heller igenting. og liige for at sige det du ville have svar på en switch er bare hurtigere end end hub ellers der ingen forskel

hilsen thomas

www.fotx.net/tjmo
Avatar billede jasber Nybegynder
27. marts 2001 - 21:35 #13
tjmo>> Ingen forskel på et shared og et switched medie????? Heller ingen forskel på en switch til Kr. 800,- eller en til Kr. 2500,-????

Det er korekt at de har en fælles nævner der hedder 100 Mbit, med en adapter på, men der skal sku\' noget ASIC power til at driver 25, 50, 100, 1000 workstations - Det gør man altså ikke med en switch til under Kr. 1000,-

Men jow, til en 3-4 workstations er disse lavpris switche da gode (bruge selv en lille 8 ports switch herhjemme), men den rykker sku\' ikke fra min 24 ports OC-8711
Avatar billede karl_fritjof Nybegynder
27. marts 2001 - 22:06 #14
Jeg har købt tjmos forslag, så nu må jeg se hvad den kan.