Avatar billede spidr Nybegynder
16. marts 2005 - 21:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til nye ram

ok, jeg skal have købt nogle nye ram men skal have lidt hjælp.

Hvad er det helt nye ved DDR2?

Hvad er den store forskel på pc 4200 og 5400?

(Jeg har allerede 2x512 dane elec skod ram, og taenkte om jeg skal lade sem side i, sammen med de nye jeg køber, eller kun de nye? Kunne vaere det gjorde det langsomere?)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. marts 2005 - 21:53 #1
Hastighed.

DDR2 er kun for bundkort der understøtter dette, så inden du overvejer DDR2, må du fortælle hvilket bundkort de skal sidde i.
Avatar billede spidr Nybegynder
17. marts 2005 - 01:30 #2
Det skal side i mit abit IC7-max3 :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. marts 2005 - 17:48 #3
Hvis du kikker her:

http://www.abit-usa.com/products/mb/

Så vil du finde dit bundkort under socket 478, og der står, at du skal bruge DDR RAM, og ikke DDR2 RAM.

Du skal have Intel 925 chip-set på bundkortet før du kan bruge DDR2.

Normalt følger sokket 775, og PCI-Express med i købet af bundkort til DDR2, og det betyder ny CPU og grafikkort, og det er vel ikke din meningen.
Avatar billede snorres Nybegynder
17. marts 2005 - 21:03 #4
jep jep, men overvejer også et nyt bundkort :)
Avatar billede snorres Nybegynder
17. marts 2005 - 21:04 #5
men bare kom med et svar, har lavet et nyt spørgsmål :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. marts 2005 - 11:26 #6
ok, det kikker jeg på.