Avatar billede hillmann Nybegynder
16. marts 2005 - 21:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Asset management Agent

Hej.

Hver gang jeg starter min pc starter et program op der hedder "Asset Inventory Management Agent", jeg vil gerne vide hvad det gør og hvordan jeg får det fjernet.

Håber der er en som kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Bo
Avatar billede kostehvaddetvil Nybegynder
16. marts 2005 - 21:18 #1
Svøb dit grafikkort ind i vat og tænd for PC'en! Så glemmer den alt om "Asset Inventory" og andre finurligheder!!
Avatar billede hillmann Nybegynder
16. marts 2005 - 21:20 #2
det er noget som er installeret på min arbejds pc. Programmet har aldrig været der før. Kan du ikke oplys mig hvad det gør?
Avatar billede kostehvaddetvil2 Nybegynder
16. marts 2005 - 21:37 #3
Put vat rundt om grafikkortet så bliver den from som et lam!
Avatar billede hillmann Nybegynder
16. marts 2005 - 21:48 #4
tak for dit svar. Men jeg er løbet tør for vat. Ville være rart hvis du var lidt seriøs. Men mon ikke der er en anden venlig sjæl derude
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2005 - 17:27 #5
Hej

Det er et inventory program - der holder styr på hardware (og software)

Det er sikkert din sysadm. har installeret. :)

Se evt. mere her: http://www.altiris.com/
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2005 - 17:28 #6
Den sender inventory-info til en central server :)
Avatar billede hillmann Nybegynder
17. marts 2005 - 19:49 #7
Ok. Kan du uddybe det lidt nærmere? den holder styr på hardware og software, hvilken årsag kunne det være?

Inventory info, hvad vil det sige.

Jeg er ikke så stærk i det her, sorry
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 10:07 #8
Hej

Ja, den sender info om det hardware der sidder i din computer - og måske også hvilke software-produkter du har installeret på din pc (hvis denne del er tilkøbt af din it-afdeling)

Det skal dog siger, at den ikke overvåger hvad du laver f.eks. surfer eller mail...
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 10:09 #9
Hardware: Så man kan holde sin it-park uptodate - og man er fri for at besøge hver pc for at få info om den. - bruges f.eks. også ved support

Software: Styring af licenser og ved support...
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 10:09 #10
Bare enkelte eksempler
Avatar billede hillmann Nybegynder
18. marts 2005 - 10:42 #11
super og tak for din hjælp. Blev pludselig mistænksom om de nu overvågede hvad vi lavede. Tak for hjælpen og jeg kaster hermed 60 point efter dig. God weekend