Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 15:59 Der er 15 kommentarer

Chicony ARa hdd-skift

jeg har købt en ny ibm 10 gb hdd til en Chicony ARA - jeg satte den i - fandt den i bios - fdiskede den, men da jeg ville genstarte og formatere partionerne, ville den pludselig ikke boote fra diskette mere - nu stopper den lige efter den har fundet hardware\'en og kommer lige igang med at læse bootsporet fra disketten ind - derefter går den istå

hjælp værdsættes
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:03 #1
åååh ja - det er jo en bærbar
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:03 #2
hent en ny bootdisk fra www.bootdisk.com! det lyder som om din bootdiskette er gået i stykker!
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:12 #3
den gør det samme med to forskællige bootdisks - og hvis jeg piller hdd\'en ud og fjerner den i bios - vil notebook\'en gerne boote fra disketten
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:12 #4
den gør det samme med to forskællige bootdisks - og hvis jeg piller hdd\'en ud og fjerner den i bios - vil notebook\'en gerne boote fra disketten
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:17 #5
jeg har hentet en bios update - problemet er bare at den ligger som en *.bin fil og jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal stille op med den
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:46 #6
der hvor du fandt din bios update må der også ligge et flash-utility som bruges til at loade .bin filen ind i bios med!
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:51 #7
Nej det gør der ikke, jeg har gennemtrevlet chicony.com , e men uden held
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 16:56 #8
hvilken model er det?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 16:58 #9
det er en ARa (ARa/MP968) det er den sidste på siden
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 17:06 #10
damn lige så snart jeg fjerner hdd\'en i bios kan jeg boote - men når jeg slår den til,kommer den ikke engang til \"starter win 98\" linien
Avatar billede makse Nybegynder
27. marts 2001 - 17:07 #11
Står Boot rækkefølgen/Boot device rigtigt i bios?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 17:10 #12
ja det er fint [A: then C:]
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
27. marts 2001 - 17:12 #13
hvad er det for en bios der sidder i? er det en AWARD eller en AMI bios?
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 17:13 #14
det er en Phoenix 4.0 bios (de fusionerede med award senere mener jeg)
Avatar billede elcoyote Nybegynder
27. marts 2001 - 18:48 #15
men jeg tror ikke at det er bios\'en der fejler noget - den kan jo trods alt finde harddisken