Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 20:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Forhindring af datakørsel?

Hey

Når jeg åbner f.eks Denne Computer så kommer den frem med en meddelelse der hedder Besked om forhindring af datakørsel...

Windows har lukket dette program for at hjælpe med at beskytte din computer.

Navn: Windows Stifinder
Udgiver: Microsoft Corporation

Forhindring af datakørsel hjælper med til at beskytte mod vira og andre sikkerhedstrusler.

Nogen der har oplevet det og v hvad man skal gøre ved det? :D

På forhånd tak...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2005 - 21:10 #1
Egenskaber for system - fanebladet Avanceret - vælg indstillinger under Ydeevne og vælg fanebladet forhindring af datakørsel - sæt den til "slå kun forhindring af datakørsel til for vigtige windows-programmer og -tjenester".
Avatar billede kostehvaddetvil Nybegynder
16. marts 2005 - 21:12 #2
Tøm din PC for alt indhold!! UD med hardware og kølere og hele skidtet og fyld kabinettet med ren rapsolie!!! Sæt så strøm til og se løjer!! Din PC vil blive så taknemmelig at den glemmer alt om forhindring af datakørsel og andre finurligheder!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2005 - 21:14 #3
åhhh nej - ikke igen...
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 21:17 #4
Hmm ja... Men det står den allerede på :S
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2005 - 21:24 #5
hej du kan sikkert heller ikke komme i kontrol panel.
tryk på windows tast+pause/break og følg det første svar herinde.
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 21:26 #6
Man går da bare ind i IE og skriver Kontrolpanel så kommer man der ind... Men det hjælper ikke... Den står allerede på det...

Ligesom hvis man har problemer med IE ikke kan åbnes, så kan man åbne Denne Computer eller en anden mappe, og bare skrive en adresse til nettet :)
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2005 - 21:28 #7
nej du skal vælge den nederste om at slå fra undtagen dem jeg markere og der skal du ikke markere noget = helt slået fra.
fejlen er sikkert pga din processer ikke under støtter denne nye funktion ,nemlig at nægte visse områder som kun windows programmer må køre i til andre så der derved undgårs virus at køre på disse data område i windows hummelse.men altså andre ikke windows egne,så slå det fra.
ellers må det være en fejl i windows programmet men jeg gætter på det er pga processeren der skal understøtte den.
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 21:35 #8
Hjalp ikke :s
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 21:37 #9
Så bliver jeg jo nok nød til at formatere endnu en gang :S
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 21:58 #10
Nå, har slået det til og fra et par gange, og prøvet lidt af hvert, og nu virker det :D

Tak for hjælpen xou... Smider du lige et svar, så du kan få dine fortjente point? :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2005 - 22:06 #11
den skal vel stå som standard indstilling "slå kun forhindring af datakørsel til for vigtige windows-programmer og -tjenester" :)
Avatar billede lullalej Nybegynder
16. marts 2005 - 22:14 #12
ja john, og det gjorde den også. Men jeg har fået det til at virke nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2005 - 22:28 #13
ja jeg er lidt forvirret...
Var løsningen at sætte den til det andet???
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2005 - 11:54 #14
svar !
løsningen var at sætte den til det andet alle programmer - ok - derpå tilbage igen = kun windows programmer igen (som john sagde som svar først) - ok
nu virker det ?
måske er der noget der ikke er blevet opdatere rigtigt der hvor den stod men ....????
men godt det virker nu..
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2005 - 13:11 #15
kan ikke se at zou skrev det du selv fandt ud af? .... ;)
Avatar billede lullalej Nybegynder
17. marts 2005 - 19:45 #16
Du john stigers skrev, løste ikke problemet fordi den allerede stod på det.

Xou fik mig til at ændre den, og da det ikke løste problemet satte jeg den tilbage igen, og det løste så problemet. Ergo, det er Xou der har været med til at løse mit problem ikke john stiger?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. marts 2005 - 20:45 #17
s

Så pyt da :)
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2005 - 10:20 #18
jeg sriv osse
"ellers må det være en fejl i windows programmet men jeg gætter på det er pga processeren der skal understøtte den."
og det var en fejl i windows ; det kan sammenlignes med at skærm billedet er blivet for lille,så er det ind og ændre det,først til center - ok derpå igen stræk som den var på før,ok og nu passer billedet til skærmen igen.(fanen skrivebbord,under skærm i kontrol panel)
men regnet osse med at ; du godt selv kunne se hvad det var der havde gjort forskælling...selvom det var dig der fandt løsningen.