Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 16:38 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man ved nassere som f.eks cybermaster ?

Efter at have hjulpet ham i følgende tråd http://www.eksperten.dk/spm/600690 vælger han at beholde pointene selv, ser man lidt nærmere på denne personlighed, tegner der sig et lignende forløb i mange andre sager, kan man ikke gøre noget for at disse personer ikke kan nasse på andres hjælp ?

Finder det direkte usmageligt at "stjæle" på den måde, og det er i mine øjne 100% det samme som man i et daglig vare hus smager på maden og ligger det tilbage hvis man ikek lige bryder sig om smagen, jeg mener bestemt denne personlighed bør udelukkes, da det er personligheder som denne som gør at folk ikke gider at hjælpe andre mere.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 16:40 #1
Og ja jeg ved det ikke er god etikette, at hænge manden ud på den måde, men ærlig talt, han beder selv om det, og man ligger som man har redt.
Avatar billede mjl Nybegynder
16. marts 2005 - 16:47 #2
Uopdragent...
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 16:47 #3
fra min eller hans side ?
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 16:48 #4
Er det noget at åbne en tråd for?

Du kan da bare anmelde ham, og lade coérne vurdere dette
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 16:51 #5
Diskussionen har været oppe en halv milliard gange, men man kan ikke gøre noget. Der står ingen steder i reglerne om, at man ikke må snyde på den måde. Det eneste, man kan gøre, er at lægge en besked i hans karma, så andre kan se, hvad det er for en platugle, man har med at gøre. I et sådant tilfælde som dette er karma helt på sin plads.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 16:51 #6
ja det er det, er træt af den type folk, og mit indtryk er der ikke sker det vilde fra Coadmins side af, (jeg kan tage fejl, men de sager jeg har klagfet over er der intet sket i).
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 16:53 #7
Jeg har så bare valgt at gøre det på den her måde, da det er nemmere at se end ens karma, og det vil næppe give ham særlig god omtale, men når han siger a, må han acceptere at andre siger b.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 16:55 #8
Tror du selv på dette ændre hans adfærd??

Hvorfor ikke bare ignorer det og stoppe med at yde ham support for fremtiden.

Dette fører da ingen vegne
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:04 #9
nej det gør det sikkert ikke, men når der er tiolpad mange som klager over folk som ham må de gøre noget ved det.
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 17:05 #10
Jeg synes nu ikke, der er nogen grund til at hakke på screem_brille, fordi han gør os andre opmærksom på problemet. Ideen er vel, at vi ALLE ignorerer den slags brugere, så de ikke kan færdes her mere. Det vil i sidste ende også hjælpe både dig og mig.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:07 #11
Ja og julemanden findes også.

Undskyld min sarkasme, men det er utopi at tro det.

Ignorer det, for det er ikke sidste gang du vil opleve dette.

Alle de andre emner der er åbnet med samme holdning, er der da intet sket med, så hvorfor denne gang
Avatar billede snowball Novice
16. marts 2005 - 17:08 #12
screem_brille: "mit indtryk er der ikke sker det vilde fra Coadmins side af"

Korrekt, for brugeren bryder som nævnt ikke nogen regler, så derfor kan vi jo ikke bare deaktivere brugeren. Det er Admins og IDGs holding, at der er Karma systemet som skal tage sig af den slags opførsel.

Alternativt må du jo bare lave din egen blacklist, og så lade være med at hjælpe folk som du selv mener ikke fortjener at blive hjulpet (men husk at holde den slags meninger for dig selv - andre er jo ikke altid enige ;))

Snowball / CoAdmin
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:08 #13
Rolig nu...det er ikke ment uhøfligt norbert.

Men har disse slags tråde nogensinde hjulpet?
Bliver mine indlæg opfattet forkert beklager jeg
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:09 #14
Jokerfidus Nej netop, derfor skal der jo også fokus på dette problem, så det kan blive stoppet, er der ingen der tilkende giver deres mening tror admin / Coadmin jo at alt er fryd og gammen....
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:11 #15
Vi er slet ikke uening screem_bille, men som sagt hjælper disse tråde ikke en meter.

Man kan heller ikke anklage coérne for inkompitens da brugeren ikke overtræder noget som helst :D

Forstår din irritation, men beklageligt findes der ingen redskaber for dette
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 17:11 #16
Jokerfidus: Jeg tager det skam ikke uhøfligt :-) Jeg tager det som en udveksling af meninger, såmænd ikke andet :-) Til gengæld synes jeg, at den slags brugere, der laver sådanne narrestreger er uhøflige. :-)
Men jeg føler bare ikke, at pointsystemet er noget som helst værd, når man snyder på den måde.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:13 #17
Snowball, nej jeg vil ikek holde min mening for mig selv, jeg må sige og skrive hvad jeg vil ifølge vores ytringsfrihed, og vil manden sagsøge mig fordi jeg har krænket hans ære, skal hjan være mere end velkommen til at gøre dette, og hvis dette er tilladt, så må jeg vel også kunne lave en masse spørgsmål om alt mellem himmel og jord, og når de ikke bliver besvaret så beholde pointene selv, det fremmer jo samtidig ens placering på top listerne, så det var nok en maget god ide....
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:16 #18
Pointsystemet er for mig intet værd generelt....

Hvad viser det udover en aktiv bruger. Mange point er ikke ligmed stor viden.

Men nu er eksperten nu engang bygget på dette grundlag, og det kan ingen af os ændre.

For mit vedkommen, er det vigtigere at suppotere en bruger til hans problemer er løst end at kaste et svar i håb om at få point :)

Fjernede man point og karma lortet, havde vi et super fedt site.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:16 #19
snowball beklager min negative udtalelse om jer Co admin, kunne ikke i min vildeste fantasi forestille mig at nassere på den måde beskyttes, men ok driften bag Eksperten, må have nogle sjove forestillinger om hvordan ting køres bedst (dette var lige et surt opstøj rettet med IDG, så ingen grund til at kommentere det)
Avatar billede snowball Novice
16. marts 2005 - 17:16 #20
screem_brille: Problemet med at sige sin mening om at man ikke syntes at en bruger fortjener ens hjælp, er blot at du netop selv begynder at overtræde Ekspertens regler, da du så skriver indlæg i spørgsmålet som reelt ikke kan bruges til noget, og det kan derfor kategoriseres som spam ;) Yderligere fører en sådan kommentar ofte til en større eller mindre debat, og hvor langt er vi så kommet og hvor etiske er vi så selv!? ;)
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:18 #21
jokerfidus, er 100% enig i det du skrev 16/03-2005 17:16:04
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 17:19 #22
Jokerfidus: Se, der er vi helt enige :-) Men til gengæld, når nu sitet er bygget op omkring pointsystemet, er vi nødt til også at forholde os til det. Men jeg er enig, det bør ikke være nødvendigt med et pointsystem, ligesom jeg heller ikke mener, det er nødvendigt med et karmasystem.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:20 #23
snowball, sjovt som det er tilladt at stjæle, hvliket det i realiteten er, men at gøre andre opmærksom på dette betragtes som spam, burde i Co admins ikke alle sammen sige tiol IDG at der er noget totalt galt, og alle Coadmins evt. opsiger jeres funktion ?
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:22 #24
Synes bare det er waste at diskutere noget så betydningsløst som fiktive point!

Der er sgu da vigtigere ting i livet. Kunne man så bare købe kolde øl :)
Avatar billede norbert Nybegynder
16. marts 2005 - 17:23 #25
:-)
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 17:25 #26
jokerfidus, ja det kan man, men hvis man ikek ønsker at give poitn kan man bare vælge at give 0, og så få den hjælp som folk nu vil give, det andet er direkte tyveri synes jeg.
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:32 #27
Så må du jo politianmelde manden for at stjæle fra dig *GH*

Det er KUN point screem! Drop nu dette.

Anmeld manadne hvis du mener noget er galt, og forklar dette via hans karma, at andre bør droppe at hjælpe ham. Dette fører jo ikke til en skid :/

Fortsat god dag
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
16. marts 2005 - 17:32 #28
Stavefejl er gratis :D
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
16. marts 2005 - 17:59 #29
Sikke da engang lort... det er nogen crap points man ikke kan bruge til en hat alligevel overhovedet...

Men Screem b jeg er enig med dig i at man ikke take points selv når folk har hjulpet... men så giv ham karma og link til tråden der... og skriv hvad du mener om ham...
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2005 - 18:06 #30
_smoelf_ det er princippet i det ;) og han har fået karma og der er link i hans tråd, så han opdager det vel før eller siden *G*
Avatar billede snowball Novice
16. marts 2005 - 18:23 #31
screem_brille: Vi siger ugentlig en masse ting til IDG - der sker bare meget lidt ved det. Problemet er at den person der skal lave disse ændringer er ansat på kontrakt, så han vil, forståeligt nok, ikke "vende så meget som ét enkelt bit" uden at ha' fået besked om det fra IDG. IDG kan ikke rigtig bestemme sig for hvad der skal laves om, og da de ikke er daglige brugere af Eksperten, så kan de heller ikke så godt bedømme hvilke ting der vigtige for os brugere at få lavet.

Vi kunne da sagtens "sige op i protest" som du selv nævner det, men hvad gavner det!? Så ville der jo blot herske totalt anarki og "bøllerne" vil så blot få endnu mere plads til at hærge Eksperten. I den sidste ende, så tror jeg ærlig talt ikke der ville ske ret meget fra IDGs side selvom vi gjorde det - hvor trist det så end er!
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 15:58 #32
Mit spørgsmpål:
Panasonic Panasync / Pro 7G 21" Monitor
Håber i kan hjælpe mig med at finde en driver.

screem_brille
...det du søger er en inf fil...

Kommentar: screem_brille
...men hvorfor mener du at det er nødvendigt med denne "driver" ?...

screem_brille
ok, men du må kunne finde specifikationerne for skærmen på nettet...
(JEG HENVENDER MIG PÅ EKSPERTEN; FORDI JEG IKKE KUNNE FINDE HJÆLP ANDRE STEDER...)

screem_brille
...lad mig gætte du har købt den billigt?...
(EN GAVE, JEG KOMMER MED ET MÆRKE OG ET MODEL NAVN...!)

screem_brille
...mit bud er at han har købt den billigt, netop fordi at vedkommende har vist at den ret sikkert kræver et specielt grafikkort...
(JEG SØGER STADIVÆK EN DER VED NOGET OM DEN MODEL DER STÅR I MIT SPM, ISTEDET FOR EN DER DRAGER KONKLUTIONER, UD FRA OM JEG HAR FÅET DEN ELLER EJ)

screem_brille
...google finder 181 links som har noget med den skærm at gøre...
(HAVDE JEG FUNDET HVAD JEG SKULLE BRUGE PÅ GOOGLE, HAVDE JEG NOK IKKE OPRRETTET DETTE SPØRGSMÅL)

cybermaster
Ok, tak for forsøget, lukke srørgsmålet.
(OVERSKRIFTEN SIGER IKKE HJÆLP TIL HVILKEN SOM HELST SKÆRM, MEN DER STÅ MÆRKE OG MODEL NUMMER... screem_brille SKYDER I BLINDE)

screem_brille
...det kræver et specielt grafikkort er jo ikek rigtig min skyld...
(DET ER IKKE NOGET DU VED DET ER NOGET DU KONKLUDERET UD FRA JEG HAVDE FÅET DEN, OG DET NOK VAR DER FOR JEG HAVDE FÅET DEN)

SIDEN DA, HAR JEG FUNDET UD AF AT DEN IKKE KRÆVER NOGET SPECIELT GRAFIK KORT, SÅ monitor tekniker ELLER EJ, DU UDTALER DIG UDEN AT VIDE DET SPECIFIKT
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 15:58 #33
SÅ NEJ, DU HAR IKKE SVARET PÅ MIT SPØRGSMÅL, DU HAR GÆTTET OG KONKLUDERET, SELV OM JEG HAR STILLET ET SPØRGSMÅL, HVOR ALLE FACTORER VAR TIL GÆNGELIGE.

SÅ DROP DIT PIS OG LAD VÆRE MED AT SVINE MIT NAVN TIL, PÅ BASIS AT DIN UVIDENHED.

P.S. TIL JER DER BLANDER JER UDEN AT HAVE LÆST SPØRGSMÅLET, OG KENDER DE KOREKTE SVAR... TJA.. DROP DET, HAR I NOGET RELEVANDT, SÅ KOM MED DET...
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 16:02 #34
P.S. JA JEG LUKKER GERNE SPØRGSMÅL, OG SELV SNUPPER POINTEN, NÅR DER PÅ DEN ANDEN SIDE AF SKÆRMEN, SIDDER NOGEN SOM DIG, OG KOMMER MED BULL SHIT...
Avatar billede screem_brille Novice
17. september 2005 - 16:11 #35
LOL du udtaler dig som du har forstand til *G* men lad os se hvor meget hjælp du fortsat får, mit bud er det er ret minimalt *G*
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 16:15 #36
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=screem_brille&option=karma

SIGER VIST MERE ELLER MINDRE DET HELE... JEG ER VIST LANGT FRA DEN FØRSTE DER HAR PROBLEMER MED DIG...
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 16:17 #37
udtaler dig som du har forstand, Med hensyn til...?
P.S. DIT BUD... Hva Fxxx Snakker du om...?

Er du bare ude på at folk ikke skal hjælpe mig eller hva?
Avatar billede screem_brille Novice
17. september 2005 - 16:36 #38
ja jeg er faktisk ude på at folk ikke hjælper dig, og du kan bruge min karka til hvad du vil, jeg bruger den til billige grin over de misunlige folk som ikek har biiib nok til at stå ved deres udtalelser

Og du råber stadig, nogen grund til det ? dit budskab trænger ikke bedre igennem af den grund, tværtimod....

Ps mht jeg er ude på at fok ikke skal hjælpe dig, det tror jeg faktisk du klarer fint selv *G*
Avatar billede screem_brille Novice
17. september 2005 - 16:37 #39
og mener stadig du nasser på folks viden, og er ikke bange for at stå ved det.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
17. september 2005 - 16:38 #40
Prøver så lige igen, selv for dig kan det da ikke være svære at svare på 3 ud af 3 spørgsmål...
Du mangler 2...

udtaler dig som du har forstand, Med hensyn til...?
P.S. DIT BUD... Hva Fxxx Snakker du om...?
Avatar billede screem_brille Novice
17. september 2005 - 16:54 #41
du har ikke læst hvad jeg skrev mht dit oprindelige problem om den monitor, og du drager fropkerte konklusioner af det jeg skrev mht brug af en .inf fil, og blev ved med at køre i noget urelevant, du kan for min skyld mene hvad du vil om mig, men når det kommer til min faglige viden, så rager din mening mig herfra og til månen, ved jeg har en stor ekspertise på det elektriske / tekniske område.

Det er så lidt ærgeligt du ikke formår at læse hvad jeg skriver, og det der pissede (og stadig pisser mig af) er at jeg skrev det korrekte svar, men da det ikke faldt i din msag (du havde jo forventet den lige var til at sætte til og bruge) så ville du ikke give point.

Det pisser mig af (som du nok har opdaget), at folk får hjælp / info / viden, og så beholder point selv. hjælper gerne folk, men den der opførsel gider jeg bare ikke, og mht min karma, prøv og se hvor mange spørgsmål jeg har deltaget i, og tænk over om man kan være gode venner md alle ? Jeg er her ikke for at blive perlevenner med folk, og ja jeg kan være provokerende og af og til nedladende, men i 99.9% af de tilfælde så er det folks egen skyld.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
18. september 2005 - 16:33 #42
ekspertise JA bliv i troen...
Monitoren er sat til et normalt grafik kort, i en normal computer og fungere nu 100% vi hjælp fra en ven, havde jeg fuldt dit råd, var jeg nok stadivæk på jagt efter "DIT" specille grafikkort...

"Panasonic Panasync / Pro 7G" Hvad mere kan jeg give... hvis du ikke kender model, hvorfor så blande dig, når det er spørgsmålet?
Avatar billede cybermaster Nybegynder
18. september 2005 - 16:37 #43
Kan jeg købe brød, smøger, ny computer for mine point her på eksperten.dk ... Svaret er NEJ, hvis ikke du viste det... Jeg bruger eksperten som et udvidet opslagsværk.

De point jeg har er jeg i bund og grund rimelig ligeglad med. Men nå der kommer en provokerende teenage bums som dig og sviner mit navn... for at få hustlet dig til point som du ikke fortjener, så står jeg fast.
Avatar billede huset Praktikant
18. september 2005 - 19:37 #44
Tag jer nu sammen!!!
Avatar billede cybermaster Nybegynder
18. september 2005 - 22:15 #45
huset -> Du har fuldstændig ret... Og det var så dit sidste ord fra mig ;-) for denne gang...