Avatar billede carstennielsen Nybegynder
16. marts 2005 - 14:14 Der er 2 kommentarer

Isa 2004 & HTTPS

Hejsa

Jeg har obnet b.la. for HTTP og HTTPS fra LAN til WAN.

Når jeg går ind på en HTTPS side får jeg følgende fejl i min browser.

Network Access Message: The page cannot be displayed

Technical Information (for Support personnel)
Error Code: 502 Proxy Error. Connection refused(10061)
IP Address: xxx.xxx.xxx.xxx
Date: 3/16/2005 1:11:25 PM
Server: ServerNavn.DomainNavn.dk
Source: proxy

Kan i hjælpe mig?
Avatar billede langbein Nybegynder
16. marts 2005 - 22:35 #1
Nå er vel ikke ISA server akkurat min spesialitet, men hvis jeg allikevell skulle ta sjansen på å mene noe ut i fra tilsvarende oppsett med Linux:

Det er vel formodentlig to måter man kan kommunisere ut på, enten direkte via en routing funksjon eller indirrekte via en proxy funksjon. Hos Linux så finnes det separat filtering rules for routing og proxy funksjonene.

Mon det kan være slik at du har åpnet for https via routing funksjonen mens trafikken i virkeligheten kjører Proxy ? Med andre ord - proxyfunksjonen har fortsatt ikke åpning for https (?!)
Avatar billede carstennielsen Nybegynder
18. marts 2005 - 09:28 #2
Lyder fornuftig.