Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 11:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Usynlig computer

Jeg er stødt på en computer, som på alle måder er fuldstændig usynlig på de netværk den bliver tilkoblet. Den kan fint arbejde på andre computere, afspille musik der ligger på andre computere, gå på Internettet via en trådløs router o.s.v. Computeren er dog ikke istand til at se andre computere på netværket, man skal indskrive de andre computeres IP adresse f.eks. \\192.168.1.100, for at få adgang.

Problemet er at routeren ikke kan se computeren, man kan ikke pinge dens IP, den eksisterer ikke.

Computeren har to netkort, et trådløst og et almindeligt. Jeg har også forsøgt at koble en computer direkte til det almindelige netkort med et cross-link kabel, med samme resultat.

Der er ikke installeret nogen firewall.

Der er installeret McAfee virus shield og GroupWise 6 på den.

Hvad pokker sker der her?
Avatar billede pimpz Nybegynder
16. marts 2005 - 11:58 #1
Hvilket OS ligger på maskinen?
Har du tilladt deling af mapper?
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 12:15 #2
XP

Naturligvis er der fildeling og jeg har også delt nogle mapper.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. marts 2005 - 13:08 #3
Jeg ville nok tjekke om firewallen er aktiveret på den...
Med firewall mener jeg window's standard firewall.... som ligger hvis du højreklikker på "Lan-forbindelse" og vælger "egenskaber" og går ind i avanceret, og klikker på indstillinger og ser der om den er aktiveret... det KAN i hvert fald være skyld i den ikke kan pinges...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 15:48 #4
Der er ingen firewall aktiveret.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 15:53 #5
Heller ikke i routeren...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 15:56 #6
I øvrigt, så virker pinging på netværkslaget (3. lag i OSI modellen), så et netværkskort burde kunne pinges hvad end der er firewall eller ej.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. marts 2005 - 16:02 #7
Hvis du kan pinge er det i hvert fald ikke det der er galt...
Det var det jeg fik indtrykket af du ikke kunne det var det der undrede mig....
Må nok indrømme kan ikke lige se hvad faen det kan være du har af problemer med der...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 16:04 #8
Det er det pudsige, jeg kan netop ikke pinge det...
Avatar billede frederikschack Nybegynder
16. marts 2005 - 16:05 #9
Jeg må sige at jeg personligt aldrig har set noget lignende, og jeg har arbejdet med en hel del computere.
Avatar billede jb-bee Nybegynder
16. marts 2005 - 21:13 #10
De to netkort du har installeret, hvordan ser deres netværks adresse ud? ip/subnet
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
17. marts 2005 - 09:30 #11
hvis du kan komme ud gennem routeren, skal den også kunne se din pc. Ellers ved den jo ikke hvem der prøver at kommunikere.
Avatar billede frederikschack Nybegynder
20. marts 2005 - 21:09 #12
jb-bee

subnet: 255.255.255.0 for begge kort
ip er sat til dynamisk for begge kort.

ejoergensen

Jeg har lagt mærke til at routeren nogle gange kan se computeren i DHCP client table, men ikke altid, også selvom jeg er inde på routeren fra den pågældende computer.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
21. marts 2005 - 10:11 #13
hvis du pinger den usynlige fra en af de andre maskiner, hvad giver det så?
har du prøvet med andre netkort? evt. byttet de to kort i deres sokler eller kørt med kun et af gangen? Det tyder på der enten er noget galt med netkort eller routeren, men da routeren, som jeg forstår det, virker fra de andre er det nok ikke den. Hvis routeren ikke kan se din pc i tabellen, kan den heller ikke route trafik til/fra den, ret logisk!
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. august 2010 - 14:51 #14
Fandt aldrig en løsning
Lukket
Avatar billede frederikschack Nybegynder
10. august 2010 - 14:52 #15
Lukket