Avatar billede boris Mester
15. marts 2005 - 22:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simple data fra COM-porten

Hvordan gør jeg det nemmest?
Jeg har en ledning, som skal forbindes til COM-porten. Der er ingen avancerede data, kun 0/1, dvs. 9 Volt eller 0 Volt, og den vil normalt hve samme tilstand mange timer ad gangen.

Mit program - muligvis VB - skal engang imellem tjekke, om der er spænding på ledningen eller ej.

Kan man det`?
Avatar billede ulrina Nybegynder
16. marts 2005 - 06:39 #1
Det er meget nemmere at lave det på parallel porten:
http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

Hvis du kører på en w2k eller xp maskine skal du bruge DlPortIO driveren.
http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm
Avatar billede boris Mester
16. marts 2005 - 06:48 #2
Tak, det ser ganske fascinerende ud. Jeg glæder mig til at prøve det af. Måske skulle man anskaffe en ekstra parallelport, så man ikke kommer til at dræbe en transistor på motherboardet.
Er Visual Basic ikke umiddelbart nemmest?
Læg et svar
Avatar billede ulrina Nybegynder
16. marts 2005 - 20:04 #3
Visual Basic er mit fortrukne sprog :) kender ikke meget til de andre :) ang svar så behold du bare points selv :)
Avatar billede boris Mester
07. maj 2016 - 20:08 #4
lukkes