Avatar billede wireless Nybegynder
15. marts 2005 - 14:29 Der er 12 kommentarer

Køb af PC - holder dette tilbud?

Hej

Min lillebror skal have sige en PC. Han er udpræget gamer, men uden synderlig forstand på sammensætningen af en PC.

Bilka kører denne uge tilbud på en PC, og jeg vil gerne spørge eksperterne herinde om det er en maskine der er værd at investere i:

http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/D46F352BE4572641C1256FBF004D785D/$File/side01.pdf

Alternativet ville nok være at handle med 1tegration
http://www.1tegration.dk
Hvis I da synes de har nogle gode tilbud eller generelt har rimelige priser?

Håber I kan give mig noget respons.. :-)
På forhånd tak..
Avatar billede evilhoppemis Nybegynder
15. marts 2005 - 14:33 #2
svare lige
Avatar billede wireless Nybegynder
15. marts 2005 - 14:33 #3
Jaeh.. men det er oss lige dobbelt i pris ;)

Er Bilkas maskine helt ude i hampen eller hvad?
Avatar billede the_email Nybegynder
15. marts 2005 - 14:36 #4
Er han gamer kan Bilkas computer bestem ikke anbefales.
Celeron er en af Intels "langsommere" CPUer. Kan ikke komme med den korakte tekniske forklaring, men en 3,0 GHz Pentium 4 yder bedre end en 3,0 GHx Celeron.

Og Bilkas computer har heller ikke et graffikkort der kan noget, så lad være med at købe den.

/TheEmail
Avatar billede the_email Nybegynder
15. marts 2005 - 14:39 #5
Kan se at evilhoppemis har valgt et X800-graffikkort. Det er temligt vildt, han vil nok kunne game en del endnu med et 9800 Pro:
http://www.1tegration.dk/page3.aspx?sortfield=4&direction=asc&doshow=1&productgroup1=314&productgroup2=319&productgroup3=0&searchword=&productgroup=319

/TheEmail
Avatar billede wireless Nybegynder
15. marts 2005 - 14:39 #6
Jaeh, men kan den ikke reddes ved evt. at købe Bilkas maskine, og så smide et ordentligt grafikkort i den?

Hvis I kigger ind hos http://www.1tegration.dk, kan nogen af jer så finde en maskine til max 4000 ex. skærm, der holder til en gamer?

I øvrigt: Er AMD  stadig at foretrække fremfor Pentium?
Avatar billede the_email Nybegynder
15. marts 2005 - 14:46 #7
AMD er pt. hurtigere end Pentium og bruger overraskende nok mindre strøm, når man kigger på de to producenters topmodeller.
Her taler vi Intel Pentium 3,6 Extreme Edition og AMD 64-bit 4000+.
Jeg har selv en AMD 64-bit 3200 og har haft den siden oktober sidste år, og jeg ikke oplevet et eneste crash endnu, så personlig kan jeg ikke sige noget negativt om denne AMD-CPU.
Så skal du game og prisen også tæller er AMD nok at fortrække.

/TheEmail

Og SKAL computeren være fra 1tegration.dk . Kunne shd.dk ikke være et acceptabelt alternativ?
Avatar billede the_email Nybegynder
15. marts 2005 - 14:47 #8
Mener self www.shg.dk
Avatar billede wireless Nybegynder
15. marts 2005 - 14:52 #9
Service bliver her prioriteret over pris..

Så det skal sgu helst være fra 1tegration..

Har før handlet med Shg.dk - og service.. er der ikke meget af..
Avatar billede aciboy Nybegynder
15. marts 2005 - 16:42 #10
Personlig ville jeg så afgjort smide mere en 4000,- efter en Gamer-maskine, ellers det normalt noget lortehardware der ligger til grund for maskinen. Kig efter en maskinen med generelt kvalitetshardware - f.eks. Asus-bundkort, Kingston-RAM og den salgs. UNDGÅ for alt i verden alt hvad der hedder AsRock, Elexir og lign.

Tjek GREENdata, der bruger der kun kvalitetshardware i maskinerne, så vidt jeg kan se. Og service plejer at være godt - er det også jer andres erfaring?
Avatar billede wood_elf Nybegynder
18. marts 2005 - 21:35 #11
Jeg kender ikke til GREENdata, www.1tegration.dk har utrolig dårlig leveringstid, (kender ikke til resten af service) en af mine venner havde bestilt en computer ved dem. De sagde MAX. 3 hverdage, da der var gået 2 uger ringer han ind og klager. De siger at de ikke har processeren hjemme, men min ven vil modtage computeren i løbet af ugen.(han ringede tirsdag) 2 uger og 3 dage senere modtager han sin computer. Efter han har modtaget har han heller ikke brokket sig det mindste over den... Top kvalitet ingen tvivl om det.

Men hvis det skulle være noget har jeg også en computer til salg. Den koster godt nok 5000, men jeg vil mene den er alle pengene værd.

Den ser således ud:
2800+ AMD Sempron
512mb DDR RAM pc3200
120gb Seagate harddisk
15" CRT Skærm
MS intelli 4.0 optical mouse (den næstbedste mus til dato, efter Logitech mx1000)
Black 2nd edition Icemat (Sort glasmusemåtte... 300x250 mm)
Hvidt kabinet med usb-stik i front
Headset
Dvd-drev
Dvd-brænder
Incl. 50 brandbare dvd-skiver og covere
Af spil er der: GTA 2, Need for Speed Underground 2, Elasto Mania, Need for Speed Underground,
Warcraft III: Frozen Throne, Warcraft III: Reign of Chaos, Half-life 2, Counter-Strike: Source og Counter-Strike: 1.6.

//Wood_elf
Avatar billede wood_elf Nybegynder
18. marts 2005 - 21:36 #12
Jeg kender ikke til GREENdata, "MEN" www.1tegration.dk ...