Avatar billede slimshady Nybegynder
14. marts 2005 - 21:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet

Hej Allesammen.

Mit problem lyder som følger:

Jeg har 2 computere på nettet via en hub - og det virker fint, med internet og det hele.
Vi kalder dem computer "A" og "B".

I computer nummer "B" har jeg så ligenu sat et nyt netværkskort i, så der i alt er 2 netværkskort i.
Det ene netværkskort sidder fortsat i hubben og har stadig forbindelse til internettet, og på netværk med computer "A"
Det andet netværkskort i computer "B" sidder sat til netværkskortet i en bærbar computer - denne har ingen forbindelse til hubben.

DVS:
Bærbaren har forbindelse til computer "B" (tilsat via netværkskort nummer 2)

Spørgsmålet er så, hvordan finder jeg bærbaren på netværket, så jeg kan dele filer og internet?
Avatar billede slimshady Nybegynder
14. marts 2005 - 21:41 #1
Mit OS er win xp - på alle computerene
Avatar billede bjuhl Nybegynder
14. marts 2005 - 21:43 #2
Sikke en gang bøvl.

Køb en Router, det er det eneste der holder i længden.
Avatar billede jokkejensen Novice
14. marts 2005 - 21:43 #3
du skal oprette en netværksbro og tillade at andre brugere opretter internetforbindelse gennem denne..
Avatar billede slimshady Nybegynder
14. marts 2005 - 21:45 #4
hvordan opretter jeg denne bro? når jeg før har prøvet siger den jeg skal vælge en forbindelse der ikke har forbindelse til nettet og ellers prøve igen
Avatar billede jokkejensen Novice
14. marts 2005 - 21:53 #5
marker dine 2 lan forbindelser og tryk højre på dem op og opret bro.. kan ikke helt huske det.. har kun ét netkort i..
Avatar billede gammelhat Nybegynder
14. marts 2005 - 21:55 #6
Egenskaber for det netkort som har internet > avanceret

Her vælger du internet connection sharing. Det interne netkort vil automatisk få adressen 192.168.0.1 når delingen er gennemført.

Der skal ikke oprettes en bro, den kan ikke lave internetdeling
Avatar billede slimshady Nybegynder
14. marts 2005 - 22:01 #7
Nu har jeg oprettet en bro - men det er stadig det samme..

og gammelhat - jeg har gjort som du skrev, men jeg får ikke delt internettet af den grund :/
Avatar billede slimshady Nybegynder
14. marts 2005 - 22:08 #8
Nå - i tror det er løgn, men det var kablet der var stået af, det virkede uden at jeg skulle gøre noget da jeg skiftede kabel.

:( men tak for hjælpen.. Vidste der var noget underligt ved det ikke fungerede fra start..