Avatar billede rever Nybegynder
14. marts 2005 - 12:31 Der er 12 kommentarer

Redning af harddisk i bærare

Hej

Jeg sidder her på mit arbejde med en "Dell Latitude D600" (bærbar)
Den har givet os en del problemer, da den ikke gider at gå ind i windows. Der ligger nogle filer på disken, som bare ikke må slettes. Hvordan redder vi dem?

Vi har prøvet at tage backup vha. norton ghost, hvor vi gør det via vores server. Men den melder sektor fejl.
Prøvet at geninstallere windows, altså oveni den gamle, men den går i stå ved 37 minutter.
Vi har kørt Drive Fitness hvor den siger defective drive.

Kan vi på nogen måde redde de data der ligger på disken? og hvorda?

Mvh. rever
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. marts 2005 - 12:37 #1
Mit umiddelbare bud er at prøve at sætte den over i en usb-boks og så sætte den til en alm pc. Disken er jo ikke helt gået endnu, så der er ret store chancer for dele af disken er ubeskadiget og kan tilgås på normal vis, uden at skulle ud i dataredningsværktøjer.
F.eks sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39292
Avatar billede rever Nybegynder
14. marts 2005 - 12:40 #2
det er vel ikke en almindelig IDE harddisk der sidder i en bærbar!?
Avatar billede rever Nybegynder
14. marts 2005 - 12:41 #3
sorry så link bagefter... Men der sidder en skrue, som vi skruer ud for at kunne tage harddisken ud. men vi kan simpelthen ikke få harddisken ud :(
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
14. marts 2005 - 12:47 #4
Det er fordi du lige skal skyde pladen med skruen nedad, efter du har skruet skruen ud. Så kan harddisken trækkes ud.
Avatar billede rever Nybegynder
14. marts 2005 - 12:50 #5
arh smart :)
Så tror jeg desværre vi må ofre penge på sådan en fætter der :(
for et almindeligt ide kabel passer ikke :(
Avatar billede nopsen Ekspert
14. marts 2005 - 16:55 #6
du kan købe en ide konverter hos en pc forhandler, det er et lille stik hvor der sidder alm ide stik i den ene ende og stik til den bærbar hdd i den anden, de koster ikke ret meget, med den kan du sætte disken som slave i en anden pc og så køre et recovery program derfra.
Avatar billede nopsen Ekspert
14. marts 2005 - 16:59 #7
den koster 31 kr hos midt data har jeg lige set.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
22. marts 2005 - 10:33 #8
Fik du reddet data'ene ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 16:53 #9
?
Avatar billede rever Nybegynder
14. maj 2005 - 23:24 #10
Købte en konverter 3½>2½ sorry jeg ikke har fulgt op på tråden :(
Avatar billede rever Nybegynder
14. maj 2005 - 23:24 #11
nopsen smid lige et svar :)
Avatar billede nopsen Ekspert
14. maj 2005 - 23:28 #12
ok takker :)