Avatar billede rubin4z Nybegynder
13. marts 2005 - 09:25 Der er 21 kommentarer

Hjælp til Paypal

Hej!
Jeg har lige solgt nogle sko på en auktion over ebay, og har fået pengene via paypal.
Nu prøver jeg så at få pengene lagt ned på min konto (withdraw) men nu spørger den efter en "Bank Code"?
Jeg bruger Jyske Bank.... Nogen der kan fortælle mig hvad bank coden er ??

-Anders
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:35 #1
Tror muligvis det er "JYBA" men du skal egentlig ringe til Dem og spørge efter en SWIFT kode.
Avatar billede lamaduck Nybegynder
13. marts 2005 - 09:35 #2
skulle være Reg. NR. de 4 første tal som fx
reg. nr. = 4856 konto. nr. = 154894184 (4856 154894184)
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:37 #3
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:41 #4
Avatar billede rubin4z Nybegynder
13. marts 2005 - 09:45 #5
Hej igen!
Det var ikke mit Reg nr. :(
Det var heller ikke JYBA :(
Den kan maks være på 4 "digits" (betyder det ikk tal?) så det kan heller ikk være JYBADKKK!
Plz hjælp mig :)

-Anders
Avatar billede biohazard Nybegynder
13. marts 2005 - 09:50 #6
kan det være den code du brugte da du oprettede din Paypal konto?
Ellers prøv at ring til PBS de har en del styr på Paypal.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:52 #7
Har du visa? så prøv med dit kontrolnummer...

Det er på 3 cifre.. hmm.
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:54 #8
http://debat.jubii.dk/195/Paypal+problemer+hj%E6%E6%E6%E6%E6%E6%E6%E6lp_117143.html

lidt debat om det.. en som har jyske.. de fandt dog ikke en løsning ser det ud til
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 09:54 #9
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. marts 2005 - 10:54 #10
Konklusionen må vel være at du kontakter din bank og får et svar du kan bruge, og ikke giver op før du har fået dine penge.
Avatar billede rubin4z Nybegynder
13. marts 2005 - 10:56 #11
jeg har prøvet med reg nummer og jyba...
nu prøvede jeg lige hvor den var blank det virkede så heller ikk, men da jeg prøvede igen stod der 1199 i feltet, og det virkede fandme :S

-Anders
Avatar billede kalp Novice
13. marts 2005 - 11:02 #12
måske gik den videre... men hvis 1199 ikke er gyldigt får du nok ikke særlig mange penge udbetalt alligevel
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2005 - 19:20 #13
Af nysgerrighed... virkede 1199 så? modtaget penge?
Avatar billede rubin4z Nybegynder
16. marts 2005 - 20:02 #14
nope :(
og de tog røven på mig kurs mæssigt, jeg mistede ca. 100 kr. da det ikk virkede :/

-Anders
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2005 - 20:04 #15
noget lort... til penge sager skal man bruge www.moneybookers.com

They don't hustle you... they pay you:)
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 12:09 #16
Du har ikke fået afsluttet spørgsmålet efter os.
Er du i tvivl om hvordan det skal gøres så læs her:)

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 16:15 #17
Swift kode, er en kode der bruges til internationale pengeoverførsler. Det svarer til at vi danmark har de nationale registreringkoder for banker.

Paypal har jeg brugt mange gange, og det har bestemt aldrig voldt mig problemer. Det er mest når jeg har handlet på Ebay..
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 16:24 #18
Swift kode består helt specifikt af to koder:
En BIC kode, som svarer til den danske bankregistreringskode, og for Jydske Bank er den: JYBADKKK.
Derudover består den af en IBAN-kode (international Bank Account Number), Dette nummer svarer til den danske kontonummer. IBAN koden kendes derimod i hele EU. Dvs hvis du ind i en bank i Tyskland og giver dem din IBAN kode, så kan de finde frem til netop din konto.

Ved overførsel deler man udgiften til overførslen. dvs i praksis betaler den der overfører, gebyret i eget land, og modtageren betaler de gebyrer der måtte ligge i dennes land.

Håber det er forklaring nok.
Avatar billede toksvig Praktikant
30. september 2005 - 16:26 #19
.Forøvrigt det samme som Kalp skriver... Sorry, skrev lidt for hurtigt..
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 16:27 #20
Gør ikke spor:)
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2006 - 11:30 #21
Hvad så her?? Det er for ringe når folk beder andre om hjælp, og så bare er ligeglade.. Det mindste der kan gøres er at skrive om der er fundet en løsning eller ej. Det er trods alt tilladt at tage point tilbage hvis ikke der er kommet en brugbar løsning på bordet. Det andet er respektløst!!