Avatar billede kakke Nybegynder
12. marts 2005 - 22:31 Der er 9 kommentarer

Typo3 eller Phpbb ?

jeg er i tvivl om hvilket system jeg skal anvende

har kigget på postnuke, phpfusion og phpbb men også typo3. Især phpbb og Typo3 ser interessante ud.
Er der nogen som kan anbefale noget andet eller hvilket at de to systemer jeg bør vælge. Hvad er fordele og ulemper? stærle sider og svagheder ved phpbb og type3?
Avatar billede kakke Nybegynder
12. marts 2005 - 22:40 #2
Jeg skal lige sige at jeg ikke kun går efter et forum , men lige så meget efter breden som på et website/ portal - man skal kunne oprette artikler som skal kunne indekseres efter titel, forfatter, emne, mest læste  osv

Det komiske er at der findes et website /forum for typo3 nemlig http://www.typo3.net/  som er lavet i phpbb

findes der lignende på dansk for typo3 ( phpbb har jo www.phpbb2.dk )
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
12. marts 2005 - 22:46 #3
phpbb er meget nemt at bruge, jeg syntes også det er ret godt, der har dog været nogle sikkerhedsproblemer med det.

typo3 er ikke et forum men et CMS.

postnume og phpfusion har jeg aldrig selv prøvet (som "administrator") men jeg er heller ikke så glad for deres opbygning, men det kan vel ændres med templates.
Avatar billede googolplex Novice
12. marts 2005 - 22:46 #4
Det vigtigste er, at du ikke vælger et system der kan en millard ting du slet ikke har brug for - så hvad skal det kunne ?
Avatar billede kakke Nybegynder
12. marts 2005 - 23:34 #5
Phpbb er ikke kun et forum. Der findes faktisk mange mods se ovenstående links.

Typo3 kan mange ting - hellere noget som kan meget - man ved aldrig hvad man ender med at få brug for. Det er dog vigtigt at jeg primært kan foretage ændringer uden programmering og at ændringer af indhold og opsætning kan foretages i et administrationsmodul
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
12. marts 2005 - 23:44 #6
"Phpbb er ikke kun et forum. Der findes faktisk mange mods se ovenstående links."

Ja de er alle sammen "udbygninger" på forumet. Du kan ikke sammenligne typo3 og phpBB, de kan måske løse nogen af de samme opgaver, men typo3 kan så mange flere ting.

phpBB er et forum
typo3 er et CMS.

Men jeg har stadig ikke forstået hvad det er du leder efter?
Avatar billede kakke Nybegynder
18. marts 2005 - 21:00 #7
Leder efter noget at bygge mit website op i ved hjælp af funktioner som er programmeret. f.eks at indhold kan ses af nogle grupper / person og ikke af andre medlemmer. Fotoalbum som viser billedet i 3 størrelser. i det hele taget indholdstyrring. Artikeldatabase som skal opbygges i kategorier - som skal være offentlige i en periode og derefter kræver f.eks et gruppemedlemskab for at kunne se derefter. bannerstyring. download areä osv . Der er tale om en portal som også indeholder forum
Avatar billede kakke Nybegynder
18. marts 2005 - 21:01 #8
Desuden er det ønskeligt at der kan søges i de vedhæftede filere dvs i indholdes af dem. Er det overhoved muligt??
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
18. marts 2005 - 21:37 #9
Ja Typo3 kan hvis det du beskriver, men jeg syntes ikke det er specielt nemt at bruge :(