Avatar billede angelize Nybegynder
12. marts 2005 - 16:40 Der er 3 kommentarer

Tv-out krise

Hej... Jeg fik mit tv-out til at virke rigtigt for første gang igår. Jeg havde valgt CLON funktionen, så jeg havde billede på både TV-et og MONITOREN. Men da filmen sluttede valgte jeg bar at hive ledningerne ud, og så snart jeg gik ind i Nvidia programmet, blec MONITOREN sort. Jeg genstartede computeren, uden held, jeg kan se billede lige indtil efter process billedet (hvor den kører frem og tilbage), og så går skærmen ud.

Jeg har prøvet at sætte ledningerne i, igen men uden held?

Hjælp?
Avatar billede halifax Nybegynder
12. marts 2005 - 17:08 #1
Forslag: Start op i fejlsikret tilstand (hold F8 nede, tast evt flere gange) under boot. Når du har Win på skærmen, vælg egenskaber for skærm og indstil din grafikdriver til din primære skærm (PC monitoren).

Den står formentlig stadig i "Clon" tilstand, men driveren bliver ikke færdigindlæst, eller måske rettere den er ikke klar til den "tilstand" endnu, og derfor ser du kun sort skærm.
Avatar billede c-holst Novice
12. marts 2005 - 22:24 #2
forslag 2: find den driver du vil bruge, fx den nyeste herfra www.nvidia.com
start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

nå først din skærm kører igen, skal vi også nok få tv-out til at køre:-)
Avatar billede aciboy Nybegynder
13. marts 2005 - 22:50 #3
har haft samme problem, halifax' forslag løste mit problem. Så det er nok et forsøg værd inden du begynder at reinstallere drivere...