Avatar billede z3st Nybegynder
12. marts 2005 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af repeater

Hejsa

Jeg har hele tiden kørt med et trådløst netværk herhjemme med 128 bits WEP kryptering. (eller hvad det nu hedder)
Nu har jeg få fået raget en Siemens Gigaset repeater til mig, og den vil jeg gerne have med i det trådløse, så jeg også kan nå den anden ende af huset.
Men hvordan skal sådan noget sættes op? Jeg har prøvet at give repeateren samme SSID og nøgle som mit eksisterende, men det virker ikke. Har sågar prøvet uden kryptering overhovedet, men det hjælper ikke.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2005 - 16:03 #1
har du husket at angive i repeateren hvor den skal sende trafik hen?
Avatar billede z3st Nybegynder
13. marts 2005 - 14:01 #2
hmm...
Aner det faktisk ikke. Hvor kan man fortælle den sådan noget / Hvad hedder det på repeater-sprog? ;)
Avatar billede kenp Novice
13. marts 2005 - 21:28 #3
normalt gateway eller remote mac-adresse
Avatar billede z3st Nybegynder
14. marts 2005 - 15:37 #4
ahh. Altså, i repeateren er indbygget dhcp server og sådan. Der kan jeg fortælle hvad standard gateway skal være. Den router jeg skal "repeate" hedder 192.168.1.1 på netværket, og repeateren hedder 192.168.1.2
I dhcp instillingerne kan jeg ikke få lov at sætte .1.1  som gateway, men det kan vel næppe være der?
Avatar billede kenp Novice
14. marts 2005 - 16:35 #5
Avatar billede z3st Nybegynder
19. marts 2005 - 15:26 #6
Har løst problemet. Repeateren kunne ikke arbejde sammen med den router jeg havde, så har skiftet udstyr.