Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 11:44 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

2 diskdrev ikke tilgængelig

Jeg har dual boot 2K / XP pro, men mine 2 dvd drev findes ikke i Denne computer på min XP partition.
I enhedsorienteringen er der også ? på disse. Jeg har søgt på nettet efter driver, men har ikke kunne finde nogle.

Mit "simple" spørgsmål er, HVORFOR virker disse drev på mit 2K system og ikke på XP?

Mine DVD drev er

AOPEN DVD1648/LKY
DVDRW IDE1008
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. marts 2005 - 11:45 #1
Prøv lige at slette begge drev i enhedshåndteringen og genstart. Tit skal der ikke mere til. XP skal ikke bruge drivere til disse drev.
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 11:49 #2
hvis tonnybrandt's forslag ikke virker:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 11:57 #3
tonnybrandt

dette var ikke nok
Her er hvad egenskaber siger

Windows kan ikke starte denne hardwareenhed, fordi enhedens konfigurationsoplysninger (i registreringsdatabasen) er mangelfulde eller beskadigede. (Kode 19)
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 12:10 #4
Kode 19
Din registreringsdatabase er muligvis ødelagt. (Kode 19)

Du kan kontrollere din registreringsdatabase ved at klikke på Kontroller registreringsdatabase. Hvis databasen er ødelagt, vil Windows genstarte din computer og bruge en tidligere udgave, der er i orden.
Knap til løsning: Kontroller registreringsdatabase

Denne kode angiver, at registreringsdatabasen har returneret et ukendt resultat.
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 12:24 #5
catbody

DU er bare god Det link med regedit virkede

Tak

Mv. Steenhh
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 12:47 #6
steenhh  >>  hvorfor tog du så selv pointene ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. marts 2005 - 13:42 #7
Fordi det er hans stil - har selv taget point i 7 af 13 spørgsmål....

(eller også vil han bruge standard undskyldningen med at der ingen svar var lagt....)
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 13:57 #8
ok - anmeldelse på vej
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:03 #9
Undskyld Hvordan gør jrg det godt igen?
Jeg ved ikke hvordan man gør
Catbody jeg vil gerne give alle deres point

sorry
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:09 #10
i dette tilfælde opretter du et nyt spørgsmål i samme kategori med overskriften: Point til Catbody  og henviser så til denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/599402
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:11 #11
det samme burde du gøre med nogle af de andre spørgsmål, hvor du selv har taget point.
Normalt er proceduren for at tildele point sådan:
Et svar = løsning / mulig løsning og hvis nogen/nogle har lagt acceptable svar (=løsningen), hopper man ned til venstre, markerer den eller de personer man mener skal have point og trykker så derefter på Accepter-knappen.
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:12 #12
du burde læse dette:
http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:15 #13
Det skal jeg nok

Hvordan kan jeg se hvem jeg har snydt?
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:20 #15
får at få den liste frem, klikker du bare på dit brugernavn oppe i toppen og så får du nogle valgmuligheder bl.a. Spørgsmål besvaret af steenhh
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:21 #16
Har sat nyt sp. med link hvad nu?
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:35 #17
har fået point i dit "point til catbody"-spørgsmål
takker :o)
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:37 #18
Det manglede bare :o}
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 14:39 #19
Jeg har sat et sp. op om USB måske kan du svare ?
Avatar billede hcma Novice
12. marts 2005 - 14:58 #20
sorry - der er jeg lidt lost
Avatar billede steenhh Nybegynder
12. marts 2005 - 23:55 #21
Okey Just trying

Cya