Avatar billede biohazard Nybegynder
11. marts 2005 - 18:07 Der er 8 kommentarer

baggrundsbillede i celler deactiveret

Frontpage 2003.

Når jeg tager properties på en celle er det ikke muligt for mig at ændre baggrunds billedet mere. Det kunne jeg da jeg startede med at designe siden. nu kan jeg så ikke?

Jeg legede lidt med en dymanisk webtemplate, men slettede den igen, kan den have sat en eller anden restriktion globalt?

Jeg afleverer 100 pts for hjælpen :)
Avatar billede apo Praktikant
11. marts 2005 - 18:26 #1
FrontPage har det med at gå sine egne veje...

Prøv at fjerne baggrundsbilledet i cellen helt (læs: så cellen er uden baggrundsbillede), og vælg derefter et nyt baggrundsbillede.

Hvis ikke det virker kan du evt. løse problemet ved at fjerne baggrundsbilledet manuelt i HTML-vinduet (HTML-koden) i FrontPage Editor.

Eksempel:

<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" background="images/baggrundsbillede.gif"> <-- Fjern indholdet i 'background=""' og indsæt et nyt baggrundsbillede som du plejer.

Apo
Avatar billede biohazard Nybegynder
12. marts 2005 - 14:36 #2
kigger på det med at fjerne billedet i markup'en. Men selve feltet i dialog boxen er deactiveret (gråt) så jeg kan se at et billede er sat, men kan ikke ændre det.

Gearer up til 200 pts for at komme ud over bakkerne ;)
Avatar billede apo Praktikant
12. marts 2005 - 16:22 #3
Du bør under alle omstændigheder kunne ændre stien til/navnet på billedet i HTML-koden (fanebladet HTML)

... Og du er sikker på at stien til billedet i forvejen er korrekt angivet, og at det ligger i den rette mappe?

Apo
Avatar billede biohazard Nybegynder
13. marts 2005 - 09:53 #4
stien er god nok.

Jeg kan sagtens rette det i HTML viewet, men det hjælper jo ikke dem der skal arbejde vidre med det bagefter ;)

Hvis jeg opretter en ny side og indsætter en ny tabel er det det samme, hele baggrunde billede området er deactiveret (gråt om man vil).
Avatar billede apo Praktikant
13. marts 2005 - 11:38 #5
Du kan evt. tage backup af dine filer, og derefter geninstallere FP for at se om det ændrer noget (det tager ikke lang tid, og burde resette indstillingerne).

Apo
Avatar billede biohazard Nybegynder
14. marts 2005 - 19:58 #6
nope, vriker heller ikke, men må bare gøre det manuelt.
APO smider du et svar så du kan få points for din indsats?
Avatar billede apo Praktikant
15. marts 2005 - 18:30 #7
Svar :-)

Apo
Avatar billede apo Praktikant
15. marts 2005 - 18:32 #8
Prøver igen :-D Svar!

Måske kan du nøjes med at kopiere HTML-koden, og paste den ind i en ny sides HTML-kode? (Cut 'n Paste er godt for mange ting, måske virker det for dig)

Apo