Avatar billede erikbop Nybegynder
11. marts 2005 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lukke for filoverførsel via MSN Messenger

Jeg har brug for en måde at konfigure min ISA Server 2000 på, hvor jeg stadig kan bruge MSN Messenger, men hvor overførsel af bestemte eller alle filer blokeres.

Jeg har prøvet med en Site & Content Rule, der til Messenger-sider så som messenger.hotmail.com ikke tillader forskellige content types, men jeg synes ikke, det virker helt efter hensigten.
Avatar billede snowball Novice
11. marts 2005 - 18:06 #1
Filoverførsel i MSN Messenger bruger normalt port 6891-6900 TCP og stemmesamtale bruger port 6901 TCP/UDP.

Alm. beskeder bruger port 1863 TCP, så hvis du lukker for de andre nævnte porte, så skulle det få den ønskede effekt.
Avatar billede erikbop Nybegynder
11. marts 2005 - 23:00 #2
Jeg har ikke åbnet for andre porte end 1863 udover almindelige porte så som 80, 21 og 25. Jeg formoder, at Messenger finder andre veje til filoverførsel.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
02. april 2005 - 23:23 #3
lav din egen MSN server på dit lokal net så kan du selv sætte dine regler op

ps. ligger i exchange serveren
Avatar billede erikbop Nybegynder
03. april 2005 - 22:27 #4
Jeg skal faktisk i gang med at migrere fra Domino til Exhcange Server 2003 - så vil jeg altså opnå funktionaliteten der?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
04. april 2005 - 00:03 #5
ups. min fejl det er i "Microsoft Live Communication Server 2003" tæt på :(
Avatar billede erikbop Nybegynder
04. april 2005 - 22:06 #6
Hehe. Det var jeg så til gengæld godt klar over :-)
Avatar billede erikbop Nybegynder
22. april 2005 - 19:27 #7
Lukker den her.