Avatar billede benz Nybegynder
11. marts 2005 - 17:39 Der er 1 kommentar

Fejlflash af bios på Asus A8V-Deluxe

Hej...

Jeg er kommet i den kedelige situation da jeg skulle flashe min bios. Processen gik fint, indtil jeg skulle genstarte - så var den berømte sorte skærm der bare. Jeg flashede med bios 1011.002.

Jeg gjorde så det, at jeg købte en ny bios hos www.badflash.com som jeg fik allerede efter 2 dage. Den skullle så også være flashet med ovennævnte bios, og selvom jeg sikrede mig at jeg havde sat den rigtig i, så ville den stadig ikke boote. Jeg clearede CMOS, før jeg startede den op. Nu er det så at jeg kommer til at tænke på, om det kan være bios filen der er noget i vejen med. For allerede et par dage efter 1011.002 var frigivet, blev 1011.004 frigivet. Er der nogen der har haft succes med 1011.002 ?

Det skal siges, at jeg for ca 3 år tilbage faktisk også havde lignende problemer med en bios fra Asus. Efter bios opdateringen ville den ikke starte med mine ram. Efter udskiftningen af ram kørte det nogenlunde. De trak så også den bios tilbage nogle dage efter (den var endda officiel), fordi næsten alle havde haft samme problem.

Håber lige i gider at poste mht den bios. For jeg er fandme efterhånden lidt træt af det.
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
12. marts 2005 - 12:03 #1
Man ska laldrig opdatere sin bios lige så snart de udkommer men vendte 14 dage minimum da men alt for tit kommer ud for det problem du skriver og endag hele 2 gange... jeg har desværre ikke overnævente bundkort. :(