Avatar billede vertu Nybegynder
11. marts 2005 - 16:47 Der er 3 kommentarer

Streaming gennem kollegienet

Hej eksperter

Jeg arbejder lige nu med at få streamet fjernsyn fra mit TV-kort via internettet så jeg kan se fjernsyn andre steder. Jeg bruger Windows Video encoder til det.
Nu er det således at jeg bor på et kollegie som har opkopling til kollegienettet som igen har opkopling til internettet (via forskningsnettet). På mit kollegie hvor der er omkring 100 lejligheder er der lokalt netværk med lokale IP-adresser 172.17.34.** som samles og peges mod kollegienettet. Udadtil har hele kollegienettet IP: 130.226.173.20. Alt trafik går gennem nat.kollegienet.dk.
Når jeg opretter en stream kan folk udefra naturligvis ikke benytte den, da den automatisk sætter serveren til min lokale adresse. Jeg selv kan godt logge på internt. Hvordan kan jeg få konfigureret encoderen så den bruger vores eksterne IP til at sende fra? Herunder skal man sikkert have et eller andet program. Jeg er rimelig lost. Hjælp!
Avatar billede kenp Novice
11. marts 2005 - 20:59 #1
Du skal nærmere have dem til at åbne de porte som du vil have hvis du skal kunne se det ude fra. (hvis jeg har forstået dig korrekt)
Avatar billede vertu Nybegynder
12. marts 2005 - 00:31 #2
Det er fuldstændig uden mulighed. Jeg har på ingen måde indflydelse på kollegienettets opsætninger som én ud af 3500 brugere. I første omgang er det ikke portene der er problemet. Ind til videre kæmper jeg med overhovedet at få rettet streamen ud til det egentlige internet. Lige nu er den begrænset til mit kollegies interne LAN-netværk på min lokale IP.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2005 - 09:06 #3
Ja det er det jeg skriver der skal du have Åbnet de porte som din stream køre på. hvis du ikke får dem til at åbne porten kan det ikke ses fra internettet.