Avatar billede edb-fix.dk Nybegynder
11. marts 2005 - 10:22 Der er 9 kommentarer

Gæt en Laptop

Jeg har købt et par OEM laptops, uden cpu og strømforsygning. Og jeg har brug for at finde ud af hvilke modeller som oem udgiverne efterligner.

Pc'erne kan ses på :

PC01-intel  http://www.ideogdesign.com/pc01.htm

PC02-amd  http://www.ideogdesign.com/pc02.htm

Håber at i kan hjælpe mig med at finde ud af det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. marts 2005 - 10:25 #1
ved du ikke mere om dem end man kan se fra billederne? ved du ikke hvilke processore der passer i, eller mængden af RAM.
Avatar billede milandt Nybegynder
11. marts 2005 - 10:29 #2
Den sidste er i al fald en Dell..
Avatar billede edb-fix.dk Nybegynder
12. marts 2005 - 10:54 #3
OK milandt. hvordan kan du se at det er en dell, og hvilken dell ?????
Avatar billede edb-fix.dk Nybegynder
12. marts 2005 - 11:02 #4
jeg ved ikke hvilke processore der passer i, udover at pc 1 er intel og pc 2 skulle være amd.  der er derfor jeg har behov for at vide hvilke modeller de 2 laptops er således at jeg kan købe den rigtige cpu til dem.
Avatar billede milandt Nybegynder
12. marts 2005 - 11:40 #5
Det var lidt et gæt, men det er fordi layoutet af tasterne ligner så meget den Dell jeg har, samt de placeringen af de specielle funktioner på <Fn> tasten. Jeg har en Dell Latitude D505, men det er i al fald ikke fra den serie, for selve computerens udformning adskiller sig meget.

Jeg var inde og kigge på Dell's hjemmeside for at finde en der ligner, men kunne ikke lige finde nogen. Hvor gammel er den? Gætter på at den enten ikke bliver solgt fra dell.com, eller at den ikke er en Dell alligevel.
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. marts 2005 - 11:43 #6
hvis den kører på AMD er det ikke en dell, alle dells kører på Intel ( så vidt jeg lige ved )
Avatar billede milandt Nybegynder
12. marts 2005 - 11:50 #7
Ej, måske var jeg lidt hurtig - der er alligevel en del afvigelser i layout af taster fra min Dell.. well - er ikke så sikker efter at ha kigget en ekstra gang..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. marts 2005 - 07:35 #8
hvilke processor sokler er der i de to maskiner?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. marts 2005 - 10:47 #9
Der må stå nogle numre på de to maskiner. Kan du ikke skrive alt hvad der står på deres labels. model numre, fcc, osv.