Avatar billede sebas Nybegynder
11. marts 2005 - 08:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgraderingsabonnement eller ej?

Vi skifter i år vores gamle og utidssvarende ERP program ud med Microsofts Navision 4.0.

Nu skal vi have truffet beslutningen om vi vil binde os til Microsofts opgradering til 55000 kroner om året og hermed altid have mulighed for at være med på de nyeste opdateringer eller om vi i stedet for gør mere for os selv ved at bruge de penge på løbende tilretninger.

Vi forsøger at holde os selv så standard som muligt, dvs. der skal her i første omgang ikke laves ret mange tilretninger, men fremtiden er jo lidt uvis, så hver gang vi vælger at opgradere er der jo også en masse opgraderinger der skal tages hensyn til.

Hvad vil I vælge og hvorfor?
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
11. marts 2005 - 09:24 #1
Jeg tror, at det kan blive ganske dyrt ikke at vælge et opdaterings abonnement, da det kan låse både jeres virksomhed samt jeres forretningsgange til noget ikke-moderne og ikke-optimalt.
Vi producerer selv software, LaserNet til bl.a Navision, og har i rigtig mange tilfælde set virksomheder blive presset til at foretage uhensigtsmæssige valg (ved at være nødt til at fastholde det gamle system).
Det der taler imod, er din opmærksomhed på, at holde løsningen så standard som muligt. Det er et rigtig godt udgangspunkt, uanset om I vælger opdateringsaftale eller ej.
Imidlertid vil jeg da foreslå jer at lægge nogle funktionaliteter ud af Navision, således at I til enhver til bliver mere frit stillet ved opdateringer og opgraderinger.
Oplagte emner er :
Dokumentdelen (f.eks LaserNet Output Management)
Dataminingdelen (f.eks Targit)

Mvh
Lennart Garbarsch
EFS Technology
www.efstech.dk
Avatar billede sebas Nybegynder
22. september 2005 - 13:59 #2
lgcool - vil du svare, så jeg kan lukke spørgsmålet. Vi har valgt ikke at køre videre med opdateringsaftalen.
Avatar billede sebas Nybegynder
17. november 2005 - 10:13 #3
Intet svar fra Igcool, så jeg lukker her.
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
12. januar 2006 - 01:00 #4
Hej Sebas.
Hvad mener du med at svare ?
Mvh
Lennart