Avatar billede dennism Nybegynder
10. marts 2005 - 16:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny HD: ik korrekt kapacitet

Jeg har netop købt en 160GB maxtor HD, og har en forvejen en 40GB's IBM harddisk. Min IBM disk har altid kørt med 40 GB, men efter at jeg har sat den anden harddisk til, og kører windows-installation, står der at den nye harddisk kun er på 131GB og min IBM på 32GB. Vil den korrekte kapacitet være der, når jeg har installeret windows?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 16:09 #1
Jeg forstår ikke helt at ibm'en er gået ned i kapacitet, men hvis din bios ellers er det der hedder 48 bit compliant, vil du efter at have lagt servicepack på kunne udnytte den fulde størrelse på 160 gb harddisken.
Det er ikke muligt under installationen at oprette drevet med den korrekte størrelse, så nøjes med at lave en størrelse som du skal bruge til styresystemet og lav så resten af drevene når du har fået servicepack's på.
Avatar billede dennism Nybegynder
10. marts 2005 - 16:14 #2
Dvs. at jeg skal køre paration magic?
Avatar billede elbamsen Nybegynder
10. marts 2005 - 16:15 #3
Windows xp underrstøtter ikke større end 130 gb harddisk så gå ind på maxtor side o søg på understøttelse af store drev.der finder du et prog du kan downloade.
Avatar billede dennism Nybegynder
10. marts 2005 - 16:16 #4
Jeg mener at have hørt, at SP1 og SP2 understøtter de store harddiske.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 16:17 #5
Nej og ja *s*
Det vil sige at du blot laver et drev under installationen så du kan installere dit styresystem og herefter får du lagt servicepacks på.
Check så lige i diskadministrationen at den nu vises med den fulde kapacitet, og herefter kan du med partition magic udvide partitionen til at fylde hele disken.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 16:18 #6
Fra servicepack 1, blev driverne opdateret og windows xp kunne se hd'er større end ca 130 GB.

Men den skal altså lige på først.
Avatar billede dennism Nybegynder
10. marts 2005 - 16:19 #7
Tak. Vender tilbage, når SP2 er installeret ;)
Avatar billede dennism Nybegynder
11. marts 2005 - 15:48 #8
tonnybrandt >>

Smider du lige et svar?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 16:30 #9
Her kommer svaret .. *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. marts 2005 - 17:03 #10
Takker for point :)