Avatar billede ravelin Nybegynder
25. oktober 1999 - 13:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Winpopup / Net Send

Vi har et fælles bruger id på domænet, lad os kalde det dummy.
Nogle små børn synes det er sjovt at sende messages til hele domænet via Winpopup.
Da alle bruger samme login kan jeg ikke se hvem det er der sender dem :-(
Findes der et program der kan finde IP'en eller Maskin navnet som der sendes fra istedet for brugerid'et.
Avatar billede splendid Nybegynder
25. oktober 1999 - 22:32 #1
Hvad med audit???

Kan det ikke bruges.......
Avatar billede splendid Nybegynder
04. november 1999 - 22:48 #2
Skal du bruge disse Winpopup/netsend til noget???

Ellers kan du jo bare lukke for dem via System Police Editor, ganske enkelt tage denne rettighed fra dem.
Avatar billede ravelin Nybegynder
05. november 1999 - 08:24 #3
Jeg bruger winpopup til at sende drifts meddelelser, som server shutdown osv. Jeg har åbentbart overset din tidligere post sorry.
Audit? Hvad vil du kører det på ? på dummy? Hvad viser en sådan audit? Viser den alle broadcast fra en bruger?
Avatar billede splendid Nybegynder
05. november 1999 - 14:09 #4
Ja du kan jo sagtens tage rettighederne fra brugerne - så du stadig selv kan bruge den, det kan gøres helt ned til den enkelte bruger, herfra opad til grupper, maskiner osv.

Når jeg har tænkt over det er det nok den smarste løsning - at simpelhed tage rettighederne fra dine bruger, så du og feks. adm. gruppen kun kan bruge den - kender du vejen til den???
Avatar billede splendid Nybegynder
05. november 1999 - 14:11 #5
Øhh lige noget om audit, den viser nøjagtigt hvad du vil have den til at vise, den skal bare slås til, så kan du kører den til en fil eller hvad du selv vil, den kan køres på en maskine eller på alle - man vælger selv.....*SS*
Avatar billede ravelin Nybegynder
08. november 1999 - 16:23 #6
Ok, hvordan vil du forhindre en bruger i at kunne sende fra winpopup når programmet er åbent?
I NT kunne jeg måske godt finde vejen, men ikke i Win95 hvor det rent faktisk er et program der kører.

Jeg skal nok smide 70 oveni hvis du kan fortælle mig det :-)
Avatar billede splendid Nybegynder
11. november 1999 - 12:34 #7
Nu har jeg haft hjernebrud og spurgt andre om dit problem, man kan lave det om ved at gå ind i registry, men det er ikke nemt.
Jeg må ærlig indrømme at jeg formodede at du kørte NT-server og workstation hos brugerne, dette kan man kører disse ting på.
Men du kan stadig lave audit, dette viser hvilken maskiner og bruger der bliver brugt til de dumme winpopup, så kan du jo se hvilken bruger der misbruger det.
Avatar billede ravelin Nybegynder
11. november 1999 - 12:53 #8
Brugeren får jeg jo ikke så meget ud af, den ved jeg allerede. Men hvis jeg kan se fra hvilken maskine der er blevet sendt fra ja så ville det være næsten ligeså godt som det oprindelige krav.
Som en sidste ting inden vi afslutter: Hvilken af de forskellige audit skal jeg vælge? Altså på hvad skal jeg kører audit?
Avatar billede splendid Nybegynder
21. november 1999 - 15:24 #9
Da du jo nok udemærket har nogle formodninger om hvem det kan være, ville jeg udvælge den person eller gruppe personer i User Manager for Domains, under policies, audit, her ville jeg vælge, logon and off, file and object access, use of user rights.

Dette overvåger netop deres account på domainet, når du så har slået dem til hen ville jeg går ind i performance monitor og sætte en log fil, som der skrives på på harddisken, på dem over de relevante counter.

Håber dette løser dit problem, da du så har noget relevant data og fremlægge, da du nu kan fremvise dokumention for dine påstande.

mange hilsner og pøj pøj med dit forhavende
Avatar billede ravelin Nybegynder
22. november 1999 - 11:40 #10
Jeg prøver det lige en dag om det virker. Du får lige dine points indtil videre.