Avatar billede laniel Nybegynder
10. marts 2005 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af image på en tom target PC

Jeg har bygget et image på en source PC, som jeg gerne vil have installeret på en target PC. Target PC er tom, men jeg skal have givet den en IP adresse, så jeg kan finde den fra min source PC. Findes der et DOS program der kan boote Target PC'en op og give den en IP adresse så jeg kan overføre mit image?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 12:33 #1
Er det sådan noget som dette her du mangler ?:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/
Avatar billede laniel Nybegynder
10. marts 2005 - 13:17 #2
Det vil jeg bestemt ikke afvise... ;o)  Læser det lige igennem og rammer det accepterer jeg dit svar. OK?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 13:21 #3
Ok, jeg lægger i så fald et svar. Kan du ikke bruge det, afviser du blot svaret.
Avatar billede laniel Nybegynder
10. marts 2005 - 14:45 #4
Jeg tager chancen - kunne godt se sådan ud. Har bare ikke lige gennemskuet i første gennemlæsning: Booter den så op fra diskette eller harddisk?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. marts 2005 - 14:52 #5
Den booter fra diskette. Jeg brugte den til at installere en cdrom løs meget speciel pc, hvor jeg så mappede op til et cdrom drv på en af mine andre maskiner og installerede derfra, men den kunne lige så godt have ghostet et image ind på harddisken, hvor selve ghost programmet og imaget lå på et delt drev på en server/pc.

Ghost teknikken bruger vi på arbejdet til alle vore pc'ere.

Takker for point :)