Avatar billede -master-d- Nybegynder
09. marts 2005 - 22:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gentoo kan ikke finde eth0

Hej eksperter

Nu har jeg efterhånden snart givet helt op, jeg har prøvet at reinstallere gentoo 3-4 gange efterhånden og uanset hvad jeg gør, så er det som om gentoo bare ikke vil finde mit netkort.

Mit netkort er af typen "NVIDIA nForce MCP Networking Adapter" og er onboard, jeg kører med dhcp, så det er heller ikke opsætningen af IP, som er problemet. Jeg prøvede at hente en driver på NVIDIA's hjemmeside, men jeg får en fejl når jeg kører make, så jeg er lidt på herrens mark. For jeg kan jo ikke rigtig komme til at installere resten af mit system uden internet.

Er der nogen som har et godt råd eller lign. ?

På forhånd tak
Mvh. Dennis
Avatar billede -master-d- Nybegynder
10. marts 2005 - 15:41 #1
Jeg håber da snart, at der kommer nogen.. :S
Avatar billede yasw Nybegynder
13. marts 2005 - 11:58 #2
Kan du sige hvilken make-fejl du får?
Avatar billede -master-d- Nybegynder
13. marts 2005 - 14:09 #3
jeg har valgt at gå tilbage til debian, hvor mit netværk fungerer som det skal, så jeg kan desværre ikke lige sige hvad fejlen var lige nu.. men det var vist noget med at den ikke kunne finde modversions.h eller noget i den stil.
Avatar billede -master-d- Nybegynder
19. marts 2005 - 21:54 #4
Jeg lukker lige igen.

Driveren som skal aktiveres i kernen hedder forcedeth, hvis der skulle være andre med samme problem som jeg.