Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2005 - 16:46 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til hijackthis

Hej venner!
Ja, så er den gal igen. Jeg sidder hos min bror og skal lave en forbindelse til Nettet. Som I ser, er jeg kommet ind, og som frygtet er der kommet en masse snavs med ind.
Og så kommer spørgsmålet:
Er der en af jer eksperter :-) der gider kigge min log igennem, så jeg kan komme hjem til mig selv? :-)
Hilsen Norbert :-)

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:38:05, on 09-03-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
C:\WINDOWS\rulwm.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\KbdAp32A.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\PROGRA~1\Outlook Express\msimn.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\dokumenter\internet\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cybercity.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.cybercity.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af Cybercity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMK08KB] C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\MMKEYBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [rant] rant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [cFQp] C:\WINDOWS\rulwm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sais] c:\programmer\180solutions\sais.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\RunServices: [rant] rant.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [rant] rant.exe
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Corel Colleagues & Contacts Reminders.LNK = C:\Programmer\Corel\Print Office\cffrem.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110369589332
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{18BFEAAB-AB35-4C18-9E61-928BA9920BF9}: NameServer = 212.242.40.3 212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{18BFEAAB-AB35-4C18-9E61-928BA9920BF9}: NameServer = 212.242.40.3 212.242.40.51
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2005 - 17:38 #1
Jeg har trukket AVG virusprogram ned og har fjernet 14 trojan horses (!) så vi er blevet enige om, at vi foreløbig lader det være ved det. Og jeg har selvfølgelig installeret spybot. Men hvis problemerne fortsætter, smider jeg en ny log herind og prøver lykken en gang mere.
Hilsen Norbert.
Avatar billede kalp Novice
09. marts 2005 - 19:15 #2
Smider du ikke lige en log herind så jeg kan se om det var alt? Ved godt du har lukket men bedre end ingenting:)
Avatar billede norbert Nybegynder
09. marts 2005 - 20:04 #3
Hej Kalp. Som jeg skrev tidligere var jeg hjemme hos min bror, men jeg var nødt til at tage hjem. Når jeg kommer derud igen, smider jeg en ny log og får renset det sidste, hvis der skulle være noget. Jeg havde siddet og kæmpet med lortet, og kunne knap nok få AVG-programmet downloadet, men fik det ned til sidst. Og den meldte 14 trojaner-heste som den healede. Derefter foretog jeg en ny scan og den var fin. Så tog jeg en spybot og der var 3 stk. Men jeg kigger på det igen, når jeg kommer på de kanter og så smider jeg en ny log.
Norbert :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 16:51 #4
Hej, så er jeg her igen. Jeg sidder hos min bror nu, og prøver at få renset hans blærbare. Jeg fik kørt virusprogram som fik fjernet en trojaner, men jeg har på fornemmelsen, at lige så snart jeg vender ryggen til, kommer den ridende igen.
Jeg smider lige en log, hvis du gider kigge på den.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:46:00, on 17-03-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\KbdAp32A.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
D:\dokumenter\internet\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.cybercity.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.cybercity.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af Cybercity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMK08KB] C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\MMKEYBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [rant] rant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sais] c:\programmer\180solutions\sais.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [rant] rant.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [rant] rant.exe
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Corel Colleagues & Contacts Reminders.LNK = C:\Programmer\Corel\Print Office\cffrem.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110369589332
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 16:59 #5
Kalp er vist ikke online i øjeblikket, så hjælper dig lige i gang*S*

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [.mssecure] C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
O4 - HKLM\..\Run: [rant] rant.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sais] c:\programmer\180solutions\sais.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [rant] rant.exe
O4 - HKCU\..\Run: [rant] rant.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet manuelt i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System\mssecure.exe
c:\programmer\180solutions\sais.exe

Gå i søg og søg efter rant.exe
slet hvad den finder

------------------------------------------------

Hent og kør spybot herfra: http://www.arlet.dk/spywarescanner.htm
scan hele computeren og slet alt hvad den finder

----------------------------------------------------------

Hent og kør denne scanner fra Kaspersky : http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Sæt flueben i følgende: Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende: All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean

----------------------------------------------------------

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 17:17 #6
Hej Arlet. Jeg har problemer med at starte op i F8. Den hyler i stedet når jeg starter den men den går ikke i fejlsikret.
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 17:49 #7
Så prøv i normalt og se om du får lov at slette den
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 17:51 #8
Jeg kom ind efter nogle forsøg, men jeg kunne ikke finde 180solutions. Har søgt flere gange. Det samme med rant.exe Kan det tænkes at hijacks har fjernet den?
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 18:04 #9
Ja, det er ikke sikkert at de er der, jeg ville bare være sikker.

Kom med ny log, så kigger vi på den
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 18:08 #10
Jeg skal lige have scannet med mwav, det tager jo sin tid :-)
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 18:08 #11
Helt i orden..
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 18:55 #12
Glæder mig at se du bliver hjulpet videre:)

Hvis det bliver helt nødvendigt at komme i fejlsikret tilstand ved jeg måske godt hvad der kan gøres.
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 18:58 #13
kalp -> her har Fromsej lavet en god vejledning : http://fromsej.dk/html/fejl.html

Hvis du ikke kendte den*S*
Avatar billede kalp Novice
17. marts 2005 - 19:03 #14
arlet -> Det gjorde jeg ikke:o) men det er en bookmark nu! jeg ville have gjort det via. registry:)
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 19:23 #15
Hej med jer. Rart at se at I er her. :-)
I du milde, bare jeg vender ryggen til pc'en, kommer de ridende - med rustning og det hele. :-)
Det virker som om at pc'en står åben for vid gab.
Her er mwav-loggen, så i kan se, hvad den har lavet.

File C:\WINDOWS\1.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\System32\roba32k.exe infected by "Backdoor.Win32.Robobot.p" Virus. Action Taken: File Renamed.
File C:\WINDOWS\System32\smsss.exe infected by "Backdoor.Win32.Rbot.gen" Virus. Action Taken: File Renamed.
File C:\WINDOWS\System32\ran3.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\N2P5RT8R\sidefind13[1].dll tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.SideFind. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\N356N4FT\sfbho13[1].dll tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.SideFind. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\N356N4FT\ncase_new[1].exe tagged as not-a-virus:AdWare.180Solutions. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\MKM2V8X3\powerscan[1].exe tagged as not-a-virus:AdWare.PowerScan.d. No Action Taken.
File C:\WINDOWS\Temp\powerscan.exe tagged as not-a-virus:AdWare.PowerScan.d. No Action Taken.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004192.dll tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.SideFind. No Action Taken.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004194.EXE tagged as not-a-virus:AdWare.180Solutions. No Action Taken.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004197.dll tagged as not-a-virus:AdWare.ToolBar.SideFind. No Action Taken.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004258.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004297.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP18\A0004314.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP19\A0004978.exe tagged as not-a-virus:AdWare.PowerScan.d. No Action Taken.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP21\A0004986.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP21\A0004987.exe infected by "Backdoor.Win32.Robobot.p" Virus. Action Taken: File Renamed.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP21\A0004988.exe infected by "Backdoor.Win32.Rbot.gen" Virus. Action Taken: File Renamed.
File C:\System Volume Information\_restore{4D762DE3-705B-46FA-B5CF-D8CD1DA1307B}\RP21\A0004989.exe infected by "Trojan-Downloader.Win32.IstBar.gen" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\Recycled\Dc3.exe infected by "Backdoor.Win32.Robobot.p" Virus. Action Taken: File Renamed.
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 19:24 #16
Jeg går fluks igang med hijackthis og sender loggen.
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 19:25 #17
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:25:29, on 17-03-2005
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe
C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmon.exe
C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\KbdAp32A.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
D:\dokumenter\internet\hijackthis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dsr.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.cybercity.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer leveret af Cybercity Internet
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZpAcer.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Lexmark X1100 Series] "C:\Programmer\Lexmark X1100 Series\lxbkbmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMK08KB] C:\Programmer\Muiltmedia keyboard utility\1.3\MMKEYBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] C:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Startup: Microsoft Hurtig søgning.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Startup: Microsoft Office-start.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Corel Colleagues & Contacts Reminders.LNK = C:\Programmer\Corel\Print Office\cffrem.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.cybercity.dk
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1110369589332
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{18BFEAAB-AB35-4C18-9E61-928BA9920BF9}: NameServer = 212.242.40.3 212.242.40.51
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{18BFEAAB-AB35-4C18-9E61-928BA9920BF9}: NameServer = 212.242.40.3 212.242.40.51
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
Avatar billede arlet Juniormester
17. marts 2005 - 19:38 #18
Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så skal du også lige skjule dine filer og mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil.
Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan hente her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede norbert Nybegynder
17. marts 2005 - 20:02 #19
Jeg siger mange tak for hjælpen - http://www.eksperten.dk/spm/601223 - så må jeg håbe at det holder lidt længere denne gang. Jeg er ved at trække pakken ned nu, og så slutter jeg for de næste par timer til jeg kommer hjem herfra.
Hilsen Norbert .-)