Avatar billede crappy- Nybegynder
09. marts 2005 - 10:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OOP Tutorials

Hej!
Jeg søger nogen tutorials som omhandler OOP. De skal helts være forholdsvis nye, da jeg kun har været i stand til at finde nogen som er 5 år gamle. Ved godt at det sikkert stadig minder meget om det, men vil nu gerne hellere have det er lidt nyt :)
Der skal være noget hvor man lærer at kode OOP fra bunden af, og generelt en tutorial som gennemgår tingene godt!
Avatar billede the_ghost Nybegynder
09. marts 2005 - 10:56 #1
http://dk.php.net/manual/en/language.oop5.php er et meget godt sted at starte, da der bliver beskrevet hvad der er af OOP i PHP5 + så er der nogle gode eksempler!
Avatar billede bromer Nybegynder
09. marts 2005 - 11:48 #2
Du behøver ikke tage udgangspunkt i artikler om OOP i PHP. Jeg tror du lærer at kode bedre, hvis du for eksempel ser på, hvordan OOP virker i Java eller C++, da PHPs OOP er meget klodset bygget op (efter min mening). Du kan for eksempel se på nogle af følgende links:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/concepts/index.html
http://www.desy.de/user/projects/C++/courses/cc/Tutorial/tutorial.html
Avatar billede the_ghost Nybegynder
09. marts 2005 - 12:42 #3
bromer har på sin vis ret! Jeg vil også anbefale dig at kigge på Java eller C#, dog syntes jeg at PHP's OO del er blevet en del forbedret med version 5.
Avatar billede crappy- Nybegynder
10. marts 2005 - 19:49 #4
Synes bare at php's er skrevet lidt mystisk og det hele bliver ikke gennemgået, synes jeg.
Men er det bedst at bruge oop i forbindelse med php5?