Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
08. marts 2005 - 20:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ISS kører men noget lukker for tilgang

Hej!
Jeg er ved at sætte ISS op på en Win2k-maskine... Eller - jeg var for det virkede indtil i forgårs! Ingen problemer.... Kunne gå ind på ISS-siden fra hele netværket uden problemer...

Nu siger alle browsers jeg har prøvet: "Waiting for http://alatar/" og så sker der bare ikke mere...

ISS kører men jeg kan ikke forbinde!
Nogen idéer??

Mange hilsner!
- Frede
Avatar billede eculeus Nybegynder
09. marts 2005 - 13:48 #1
Kan du se siden via http://localhost/ på serveren?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
09. marts 2005 - 17:17 #2
Nej, det er det samme... I IE "Aåbner siden http://localhost/" og så en halv fuld progresbar...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
09. marts 2005 - 17:20 #3
Desuden skal det sige at jeg får smidt en "Adgang nægtet, handlingen kunne ikke udføres!" smidt i nakken, når jeg forsøger at lukke tasks.... Det her er ret weird!!!
Avatar billede moejensen Nybegynder
09. marts 2005 - 19:05 #4
prøv at tjekke om der stadig er IUSR_SERVERNAVN læserettigheder på din www mappe og de filer der skal vises.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
09. marts 2005 - 20:08 #5
Godt tænkt! Det har jeg ikke prøvet... hvordan tjekker jeg det??
Avatar billede moejensen Nybegynder
09. marts 2005 - 20:44 #6
du højreklikker på den mappe hvor dine internet sider ligger i, og vælger properties og vælg fanebladet security. Her tjekker du om den konto der hedder Internet Guest Accound (IUSR_SERVERNAVN) har Read, List og Read & Execute rettigheder
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
09. marts 2005 - 20:56 #7
Den havde ikke disse rettigheder... Det har mappen fået nu, men der er stadig samme problem med hosting...
Avatar billede moejensen Nybegynder
09. marts 2005 - 21:48 #8
hvad har du lavet af ændringer på serveren siden det virkede sidst?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
09. marts 2005 - 23:18 #9
Jamen det er det jeg ikke kan huske!! :D Jeg tror jeg har sat en Spyware-fjerner ind, men det virker heller ikke når denne ikke kører!!
Avatar billede moejensen Nybegynder
10. marts 2005 - 07:16 #10
er det en server du bare har sat op for sjov hjemme, eller kører den andre ting samtidig?
Avatar billede eculeus Nybegynder
11. marts 2005 - 23:57 #11
og du er sikker på at servicen kører?
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
12. marts 2005 - 11:25 #12
Maskinen er tænkt til kun at køre IIS, og naturligvis også virusscanner, og evt. en spyware-fjerner.

Nu har maskinen nægtet mig adgang til mappen Administration, så jeg kan ikke se om tjeneste kører.... Det her begynder at blive underligt!!
Avatar billede moejensen Nybegynder
12. marts 2005 - 11:40 #13
hvis den ikke kører andet, og den bare kører test, så vi ljeg da gerne tage et kig på den, hvis du har Remote Desktop slået til.
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
13. marts 2005 - 02:15 #14
Jah, LoL! Føler mig temmelig dum... Fejlen lå ikke i serveren, men i det asp-script som den starter op med... Jeg forstod den bare ikke i første omgang fordi den aldrig kom med en fejl 500 som den plejer... :P

Lukker hermed spørgsmålet...

Tak for jeres hjælp! :)
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
13. marts 2005 - 02:16 #15
lukker sagde jeg! :P