Avatar billede serial-paparazzi Nybegynder
08. marts 2005 - 16:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

cpu er 60 grader

Jeg har en pentium 4 3 GH. den ligger konstant på  60 grader. jeg  køre med en ZALMAN  som skulle kunne klare  op til 3400 mhz...

nogen der ved hvad problemet kan skyldes?
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
08. marts 2005 - 16:49 #1
Nok en prescott du sidder med
Avatar billede serial-paparazzi Nybegynder
08. marts 2005 - 18:53 #2
Og hvad er det så?
Avatar billede compdok Nybegynder
08. marts 2005 - 20:50 #3
Har du selv installeret din pc eller har du købt det færdig lavet?
Avatar billede jokerfidus Nybegynder
09. marts 2005 - 11:47 #4
så længe du ikke lukker dine gamle sprøgsmål kan du lave det uden min hjælp :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2005 - 16:35 #5
Det er fordi, enten har du ikke brugt køleepasta (helst silver), eller du har ikke monteret den korrekt.

Kører med samme setup, og har ca.42 grader med laveste hastighed på køleren.

Tag aalt strømmen fra din PC. Få fat i kølepasta med sølv i, og så afmonterer du forsigtig din CPU. Rengør evt, med sprit. Kølepasta på CPUen, men ikke mere end det lige nøjagtig kan dække metalfladen, og det med et meget tyndt lag. Monter køleren, men kun 2 omgange på skruerne indtil begge er på plads. Giv dem 2 omgange af gangen indtil de begge er på plads, men overskru ikke.

Monter strøm til blæseren, og monter reostaten til samme. Check alle forbindelser, for at sikre, at du ikke har kommet til at forskubbe noget under roderiet med køleren.

Sæt strøm til, og start den op.
Avatar billede serial-paparazzi Nybegynder
11. marts 2005 - 11:06 #6
Dragonknight <<-- jeg har gjort følgende som du har nævnt allerede 2 gange nu. og jeg har ikke oplevet at der er sket nogen ændring. den køre stadig med de ca. 60 grader. Hvor blæser køre på fuldtryk. jeg bruger silver pasta.

Jeg har også lagt mærke til at selve systemet ligger også på omkring 50 grader. for system 1 og 2..

kunne det umelbart være en fejl i systemet?
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2005 - 14:45 #7
Ok. Hvor aflæser du temperaturen på 60 grader ?

Hvilket bundkort er der tale om ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. marts 2005 - 09:19 #8
Er du kommet videre ? ?
Avatar billede serial-paparazzi Nybegynder
31. marts 2005 - 14:23 #9
Jeg aflæser det med et program som intal har lavet.. og jeg har et intal bundkort...

Nej den køre som den altid har gjort. af H til endnu
Avatar billede serial-paparazzi Nybegynder
08. maj 2005 - 18:11 #10
lukke tid