Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
08. marts 2005 - 15:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Harddisk - hvilket mærke?

Nu går den ikke længere. Jeg skal i dag have bestilt en harddisk. Og jeg er omsider nået frem til, at jeg ikke skal købe den hos Dell, men på nettet.

Kort og godt: Hvilket mærke kan anbefales, når jeg vil have det bedste? Hvilke tre mærker er de bedste?

(IDE)
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
08. marts 2005 - 16:56 #1
Er den har kvalitet (for så køber jeg dén)?

Maxtor Ultra Hard Drive Kit 160 GB.
160 GB HDD / 7200 rpm / 8 MB / 9.4 ms / 133 MBps / ATA-100 / ATA-133 (40-PIN IDC) / Intern 3.5
Avatar billede jpvj Nybegynder
08. marts 2005 - 17:00 #2
Maxtor eller Seagate. Seagate er størst og Maxtor nr. 2 i antallet af producerede diske/år.

Jeg bruger selv altid Maxtor, og er super godt tilfreds. De få gange jeg har brugt Seagate har jeg heller ikke haft en finder at sætte på kvaliteten, og dengang var de endda lidt mere lydløse.

Jeg vil ikke pege på en nr. 3, da jeg ikke længere har føling med IBM/Hitachi, Fujitsu eller Western Digital.
Avatar billede scrooge_no1 Nybegynder
08. marts 2005 - 17:17 #3
Ok.
Hvordan kan jeg egentlig sikre mig, at få købt noget der støjer mindst muligt? Der er jo ingen oplysninger om den slags på siderne ...