Avatar billede barin998dk Nybegynder
08. marts 2005 - 14:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyd/musik i PowerPoint (2000)

X Jeg lavede engang en prsentation i PowerPoint '97.

I den udgave af programmet, kunne man få PowerPoint til at generere noget musik, ved at angive en genre og nogle andre parametre.

Denne funktion, har jeg ikke kunnet finde i senere udgaver af PowerPoint - specielt PowerPoint 2000.

Det pudsige er, at når jeg åbner min ældgamle præsentation, som jeg lavede i PowerPoint '97 med musik i PowerPoint 2000, så kan jeg sagtens høre musikken, men jeg kan stadig ikke finde ud af at redigere eller oprette ny musik af samme slags.

Hvad har jeg overset eller hvad mangler jeg at installere?
Avatar billede jkrons Professor
08. marts 2005 - 16:04 #1
Jeg har aldrig hørt om en sådan facilitet i PP2000 eller nyere.
Avatar billede falster Ekspert
08. marts 2005 - 16:52 #2
Tænker du på funktionen "Indsæt --- Lyd fra Clip Organizer"?

De muligheder, som kommer frem, kan godt minde om genre (børnesang, spænding osv.). Og indstillingerne - Start når der klikkes m.fl. - kan vil godt kaldes parametre.
Avatar billede rone6700 Nybegynder
14. marts 2005 - 09:36 #3
Har jeg misforstået spørgsmålet? Kan du ikke gå op i
Indsæt --> Film og Lyde --> eller hvordan skal lyden indsættes?
Avatar billede barin998dk Nybegynder
14. marts 2005 - 10:20 #4
Ikke rigtigt... Det betyder jo, at den musik/lyd, sskal indsættes eksisterer som en fil et eller andet sted. Men den musik/lyd som jeg snakker om, bliver genereret i PowerPoint - ihvertfald efter min bedste overbevisning... Jeg brugte den meget dengang, men nu kan jeg slet ikke finde den... Kun når jeg afvikler mine gamle præsentationer, så kommer lyden frem... Gad vide hvorfra? For jeg kan ikke finde et sted at redigere samme lyd!
Avatar billede jkrons Professor
14. marts 2005 - 12:15 #5
Nu har jeg fundet en gammel 97 frem, og der kan jeg heller ikke finde noget, der genererer lyd. Du kan indsætte diverse lyde, herunder forskellige waw-filer, men en funktion, der direkte generer lyd, kan jeg ikke finde. Du har ikke haft et eller andet Add-In installeret?
Avatar billede jkrons Professor
14. marts 2005 - 12:23 #6
Fx the PowerPoint 97 Custom Sound Track Add-in? Den kunne tilsyneladende selv bladnt andet generer musik, men så vidt jeg ved, er denen add-in ikke lavet til nyere versioner. Du kan dog bruge den gamle add-in i nyere versioner. Læs mere her:

http://support.microsoft.com/?id=218513
http://support.microsoft.com/?id=218525

Men du skal altså have den fra 97 versionen, og så opgradere til en nhyere version bagefter.
Avatar billede barin998dk Nybegynder
14. marts 2005 - 12:33 #7
Jamen det var jo det den hed... :-)

OK, jeg studerer MS's hjemmeside og fortsætter derfra.

Tak for hjælpen!
Avatar billede jkrons Professor
14. marts 2005 - 12:35 #8
Velbekomme :-)